דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה?

מה ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה?

מהי אבקת אפייה?

אבקת אפייה היא חומר מחסה המשמש באפייה. זהו שילוב של סודה לשתייה, חומצה ובולם לחות. כאשר אבקת אפייה מעורבבת עם רכיבים נוזליים, היא משחררת גז פחמן דו חמצני, מה שגורם לבצק או לבלילה לעלות. אבקת אפייה זמינה הן בזנים חד פעמיים והן בזנים הפועלים כפולים. אבקת אפייה פעילה יחידה מופעלת על ידי לחות, ולכן יש לערבב אותה לבלילה מיד לפני האפייה. אבקת אפייה מפעילה כפולה מופעלת על ידי לחות וגם על חום, כך שניתן לערבב אותה לבלילה לפני הזמן.

נושאים קשורים:

 

מהי סודה לשתייה?

סודה לשתייה, המכונה גם נתרן ביקרבונט, הוא חומר מחמצן המשמש באפייה. זהו בסיס שבשילוב עם חומצה משחרר גז פחמן דו חמצני. גז זה גורם לבצק או לבלילה לעלות. סודה לשתייה זמינה בצורות טהורות ומשולבות כאחד. סודה לשתייה טהורה היא 100% נתרן ביקרבונט, ואילו סודה לשתייה משולבת היא תערובת של נתרן ביקרבונט וחומצה, כמו קרם טרטר.

ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה

חומציות

ההבדל העיקרי בין אבקת אפייה לסודה לשתייה הוא החומציות. אבקת אפייה היא שילוב של סודה לשתייה וחומצה, כמו קרם אבנית. סודה לשתייה היא בסיס ואינה מכילה שום חומצה. המשמעות היא שאבקת אפייה תגיב עם מרכיבים חומציים וגם בסיסיים, ואילו סודה לשתייה תגיב רק עם מרכיבים חומציים.

זמן התגובה

הבדל נוסף בין אבקת אפייה לסודה לשתייה הוא זמן התגובה. אבקת אפייה היא חומר מחזה פועל כפול, מה שאומר שהוא יגיב פעמיים בתהליך האפייה. התגובה הראשונה מתרחשת כאשר אבקת האפייה מעורבבת עם חומרים נוזליים, והתגובה השנייה מתרחשת כאשר הבלילה מחוממת בתנור. סודה לשתייה היא חומר מחסה חד פעמי, מה שאומר שהוא יגיב רק פעם אחת כשהוא מעורבב עם חומצה.

טעם

אבקת אפייה וסודה לשתייה יש גם טעמים שונים. לאבקת אפייה יש טעם מלוח מעט, ואילו לסודה לשתייה יש טעם מרה. המשמעות היא שאבקת אפייה מתאימה יותר למתכונים הדורשים טעם עדין, ואילו סודה לשתייה מתאימה יותר למתכונים הדורשים טעם חזק יותר.

שימושים

ניתן להשתמש באבקת אפייה וסודה לשתייה במגוון מתכונים, אך הם אינם ניתנים להחלפה. אבקת אפייה משמשת בצורה הטובה ביותר במתכונים הדורשים מרקם קל ופך, כמו עוגות ומאפינס. סודה לשתייה משמשת בצורה הטובה ביותר במתכונים הדורשים מרקם פריך, כגון עוגיות ופיצוחים.

אבקת אפייה וסודה לשתייה הם שניהם מרכיבים חיוניים באפייה, אך הם אינם ניתנים להחלפה. הכרת ההבדל בין אבקת אפייה לסודה לשתייה וכיצד להשתמש בהם נכון תעזור לך ליצור מוצרי מאפה טעימים בכל פעם!

אפייה היא מדע, אבל זה לא חייב להיות מסובך. עם המרכיבים הנכונים וקצת ידע, תוכלו להכין פינוקים טעימים שיגרמו לבלוטות הטעם שלכם לחייך!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן