דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה?

מה ההבדל בין אבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה?

מהי אבקת אפייה?

אבקת אפייה היא חומר מחסה המשמש באפייה. זהו שילוב של סודה לשתייה, חומצה ובולם לחות. כאשר אבקת אפייה מעורבבת עם רכיבים נוזליים, היא משחררת גז פחמן דו חמצני, מה שגורם לבצק או לבלילה לעלות. אבקת אפייה זמינה הן בצורות חד פעמיות והן בצורות פעולות כפולות. אבקת אפייה פעילה יחידה מופעלת על ידי לחות, ולכן יש לערבב אותה לבלילה ממש לפני האפייה. אבקת אפייה מפעילה כפולה מופעלת על ידי לחות וגם על חום, כך שניתן לערבב אותה לבלילה לפני הזמן.

מה זה שמרים?

שמרים הם סוג של פטריות המשמשות באפייה. זה זמין גם בצורות יבשות פעילות וגם מיידיות. כאשר שמרים מעורבבים עם מרכיבים נוזליים, הוא ניזון מהסוכרים ומשחרר גז פחמן דו חמצני, מה שגורם לבצק או לבלילה לעלות. שמרים מוסיפים גם טעם למוצרי אפיה. יש להפעיל שמרים יבשים פעילים במים חמים לפני שניתן להשתמש בהם, ואילו שמרים מיידיים יכולים להיות מעורבבים ישירות אל הבלילה.

מהי סודה לשתייה?

סודה לשתייה היא חומר מחזה המשמש באפייה. זהו סוג של נתרן ביקרבונט המשחרר גז פחמן דו חמצני כאשר הוא מעורבב עם חומצה ונוזל. סודה לשתייה משמשת במתכונים המכילים מרכיב חומצי, כמו חלב חמאה, יוגורט או מיץ לימון. חשוב לציין כי סודה לשתייה זקוקה לחומצה כדי להפעיל אותה, ולכן יש לערבב אותה לבלילה ממש לפני האפייה.

ההבדל בין אבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה

ההבדל העיקרי בין אבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה הוא הדרך בה הם מופעלים. אבקת אפייה מופעלת על ידי לחות, ואילו השמרים מופעלים על ידי לחות וחום כאחד. סודה לשתייה מופעלת על ידי חומצה ונוזל. בנוסף, אבקת אפייה וסודה לשתייה הם שניהם חומרים מחמצנים, ואילו שמרים הם סוג של פטרייה.

כיצד להשתמש באבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה

אבקת אפייה צריכה להיות מעורבבת בבלילה ממש לפני האפייה. יש להפעיל שמרים במים חמים לפני שהם מעורבבים בבלילה, וניתן לערבב אותם לבלילה לפני הזמן. יש לערבב סודה לשתייה אל הבלילה ממש לפני האפייה, ויש לערבב אותה עם מרכיב חומצי, כמו חלב חמאה, יוגורט או מיץ לימון.

מסקנה

אבקת אפייה, שמרים וסודה לשתייה הם כולם מרכיבים המשמשים באפייה, אך הם אינם ניתנים להחלפה. הכרת ההבדלים בין שלושת המרכיבים הללו וכיצד להשתמש בהם באפייה תעזור לכם ליצור מוצרי מאפה טעימים. אז, קבל אפייה ותיהנה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן