דף הבית » למה » מה אנשים אומרים על :מדוע שוברים את הכוס בחתונה

מה אנשים אומרים על :מדוע שוברים את הכוס בחתונה

מדוע שוברים את הכוס בחתונה

שבירת הכוס בחתונה היא מסורת שעברה מדור לדור. עם זאת, ישנן סיבות רבות מדוע אנשים שוברים את הכוס. יש האומרים שזו דרך לסמל להשתחרר מהישן ולאמץ את החדש. אחרים אומרים שזו דרך לסמן שאתם מוכנים לשינוי ולהתחיל את החיים החדשים שלכם ביחד.

נושאים קשורים:

 

יש אנשים שמאמינים ששבירת הכוס היא דרך לשחרר אנרגיה שלילית במהלך חגיגה זו של אהבה ואושר, בעוד שאחרים מאמינים שזהו מעשה של חוסר כבוד כלפי החתן והכלה שעומדים להתחיל את חייהם יחד כבעל ואישה.

זה תלוי בכל אדם בנפרד מה הוא רוצה שתהיה הסיבה שלו לשבירת הכוס.

מסורות החתונה משתנות ממדינה למדינה, אך ברוב המקרים זוגות לא שוברים את הכוס. שבירת הכוס היא מסורת שקיימת כבר כמה מאות שנים.

המסורת של שבירת הכוס בחתונה נחשבת לנגזרת ממסורות רומיות ויווניות עתיקות. הרומאים היו זורקים יין על כתפיהם כשהם עוברים מתחת לחופה של חתונה. היוונים היו מוזגים יין על האדמה מחוץ לבתיהם כשהיו נשואים.

הרעיון הנפוץ מאחורי מסורת זו הוא שהיא מסמלת שעברת לפרק חדש בחיים עם בן / בת הזוג, והיא מסמנת את הגעתך לפרק החדש הזה בשמחה ובחגיגה.

טקס חתונה יהודי

חתונה יהודית היא טקס חתונה הנערך על פי ההלכה היהודית. זהו אירוע דתי החוגג נישואי שני אנשים על פי ההלכה היהודית.

חתונות יהודיות מתקיימות בדרך כלל בבית הכנסת, כאשר שתי המשפחות מארחות את הטקס וכן אורחים מצטרפים אליהן לארוחת ערב ולריקודים לאחר מכן. החתן והכלה בדרך כלל עושים את הכניסה שלהם דרך החופה שלהם (חופה), שם הם מברכים את בני משפחתם וחבריהם לפני שהם ממשיכים לחתום על הכתובה (חוזה הנישואין). לאחר החתימה, הם נותנים באופן מסורתי סכום כסף גדול הנקרא מאהר להוריהם או לקרובים אחרים שנכחו בטקס.

טקס החתונה היהודי משתנה בהתאם אם מדובר בחתונה אורתודוקסית או קונסרבטיבית. באופן כללי, טקסים אורתודוכסים מסורתיים יותר ואילו טקסים שמרניים מודרניים יותר.

סדר חופה וקידושין

בליל ראשון של פסח מכינים ארוחה בשם סדר חופה. מנה זו עשויה מצה, מרור (עשבי תיבול מרים), וחרוסת (תערובת של תפוחים, אגוזי מלך וקינמון).

סדר חופה הוא מאכל מסורתי אחד שאנשים לוקחים בו חלק במהלך החג. זוהי ארוחה סמלית המנציחה את יציאת מצרים והיא מספרת לנו על גאולת ה’. הסיפור מתחיל ביציאת מצרים ומסתיים בהבטחת ה’ לאברהם שצאצאיו יהיו רבים כמו הכוכבים בשמים.

קידושין הוא מאכל מסורתי נוסף הנאכל בליל פסח. הוא מורכב מכדורי מצה מבושלים במרק עוף עם ירקות כמו גזר, סלרי, בצל, שורש פטרוזיליה ושום.

סדר החופה הוא הראשון מבין שתי תפילות הנאמרות בליל ראשון של פסח. היא ידועה גם בשם ההגדה או ההגדה. הקידושין נקרא בלילה השני.

ברכת נישואין

ברכת נישואין היא טקס ברכת האיחוד של שני אנשים שעומדים להתחתן. הם נערכים בדרך כלל בתחילת החתונה, אך ניתן לקיים אותם גם לאחר החתונה.

ברכות נישואין מבוצעות לרוב על ידי מנהיג דתי או פקיד, והן כוללות בדרך כלל תפילה, קריאה מהכתובים ולפעמים שירה. הטקס מובל בדרך כלל על ידי שר או כומר.

ברכת נישואין אינה מחייבת מבחינה משפטית, אך היא חלק חשוב בחתונה עבור זוגות רבים שרוצים שהאיחוד שלהם יתברך על ידי קהילת האמונה שלהם.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן