דף הבית » כמה » כמה זמן חיים עם דיאליזה – כל מה שחשוב לדעת

כמה זמן חיים עם דיאליזה – כל מה שחשוב לדעת

כמה זמן חיים עם דיאליזה

דיאליזה היא תהליך של ניקוי וסינון דם על ידי העברתו דרך מכונה. זה מבוצע בדרך כלל בבית חולים וניתן להשתמש בו לטיפול באי ספיקת כליות, מחלת כליות סופנית ומצבים אחרים.

נושאים קשורים:

 

חולי דיאליזה מטופלים בדרך כלל בדיאליזה במשך שלוש עד חמש שנים לפני שהם זקוקים להשתלה. עם זאת, ישנם מקרים שבהם חולים חיו בדיאליזה במשך עשרות שנים.

אין דרך לנבא כמה זמן תחיה עם דיאליזה. גם אם הייתם בדיאליזה זמן מה, ייתכן שגופכם עשוי להשתנות בכל עת ותוכלו להחזיר אתכם לרשימה להשתלה.

סוג הדיאליזה הנפוץ ביותר הוא המודיאליזה. זה נעשה על ידי מכונה שמסירה פסולת מהדם ומחליפה אותה בנוזלים לניקוי הדם. הסוג השני של דיאליזה, דיאליזה פריטונאלית, משתמש בממברנה כדי לסנן פסולת מהדם ולפנות מקום לחמצן וחומרי תזונה; זה גם מסיר נוזלים כך שלאדם יש פחות מים בגופו להפסיד באמצעות מתן שתן. חולים מחוברים בדרך כלל באמצעות צינורות למכונות. המודיאליזה מבוצעת במכונה, בדרך כלל בבית או בבית חולים. מטופל מחובר באמצעות צינורות למכונה, המשתמשת בלחץ דם ובכוח המשיכה כדי להוציא דם מצינור אחד ולתוך צינור אחר ללא כל מגע בין הדם לגופו. הדם הנקי עובר דרך המכונה המסננת חומרי פסולת כמו אוריאה (מתאי פירוק), יונים, אלקטרוליטים, קריאטינין (מהשרירים), גלוקוז (מסוכר) ועוד.

איך חיים עם דיאליזה

דיאליזה היא טיפול לאנשים עם אי ספיקת כליות. זה עוזר לכליות לסנן פסולת מהדם ולהסיר עודפי מים, מלחים ומינרלים.

דיאליזה היא הליך חוץ המתקיים בבית חולים או במרפאה. המטופל יצטרך לבלות בבית החולים כ-4 שעות בכל יום במהלך הטיפול. בהתאם לכמה זמן נמשך הטיפול, ייתכן שהמטופלים יצטרכו לחזור לבית החולים לאחר החודש הראשון של דיאליזה או לאחר 3 חודשי טיפול.

דיאליזה יכולה להיעשות בבית אך היא דורשת עבודה רבה ועזרה מבני משפחה או חברים כי יש הרבה דברים שצריך לעקוב אחריהם מקרוב בזמן שאתה מחוץ לבית.

לחיות עם דיאליזה פירושו לנהל את הטיפול שלך ולוודא שיש לך גישה לכל צרכי החיים כגון מזון, מים, תחבורה ושירותי בריאות.

מה קורה אם לא עושים דיאליזה

אם לא תעשה דיאליזה, תמות. חוסר בדיאליזה עלול להוביל להצטברות נוזלים בגוף ולאי ספיקת כליות.

אם לא תעשה דיאליזה, הגוף שלך יסבול מהתייבשות והצטברות נוזלים בגוף. זה יכול להוביל לאי ספיקת כליות ולמוות.

דיאליזה היא תהליך שבו מסירים רעלים מהדם על ידי העברתם דרך קרום מלאכותי המפריד בין הדם לרקמה שמחוץ לו.

אם לא תעשה דיאליזה, הכליות שלך יפסיקו בסופו של דבר לעבוד והגוף שלך לא יוכל לעבד פסולת. זה יכול להוביל למספר סיבוכים רפואיים, כולל מחלות לב ואי ספיקת כליות.

אם אתה לא עושה דיאליזה, הפסולת בדם שלך תצטבר. בסופו של דבר, זה יכול להוביל למספר סיבוכים רפואיים כמו מחלות לב ואי ספיקת כליות.

מהם הסימנים הראשונים לבעיות בכליות?

בעיות בכליות הן אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר המשפיעות על אנשים בחייהם. חשוב לדעת מהם הסימנים הראשונים לבעיות בכליות כדי שתוכל לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים ולקבל טיפול בזמן.

הסימנים הראשונים לבעיות בכליות הם לרוב עדינים וייתכן שלא ניתן להבחין בהם. עם זאת, הן יכולות להיות השלכות חמורות אם לא מטפלים בהן.

להלן כמה תסמינים נפוצים של בעיות בכליות:

– דם בשתן

– השתן כהה או בעל ריח חזק

– תחושת סחרחורת או סחרחורת

– כאבי ראש

– הטלת שתן תכופה

– ירידה במשקל

– עייפות

– בחילות או הקאות

– תחושת צמא כל הזמן

– התכווצות שרירים

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן