דף הבית » למה » כל מה שצריך לדעת על: למה לא אוכלים בשר בתשעת הימים

כל מה שצריך לדעת על: למה לא אוכלים בשר בתשעת הימים

למה לא אוכלים בשר בתשעת הימים

תשעת הימים מתחילת חודש תשרי ועד סוף יום הכיפורים הם זמן לצום ולתשובה. בתקופה זו נמנעים יהודים מבשר ומוצרי חלב וכן משאר מותרות.

הסיבה מאחורי זה היא לא רק להימנע מבשר ומוצרי חלב בתקופה זו אלא גם להימנע מחטא באכילתם. ישנן פרשנויות רבות ושונות מדוע עלינו להימנע במהלך תשעת הימים הללו, אך אחת הרווחת ביותר היא שזו דרך לזכור כיצד אלוהים הציל אותנו באמצעות בנו, ישוע המשיח.

נושאים קשורים:

 

הלכות תשעת הימים אשכנזים

הלכות תשעת הימים אשכנזים הם מערכת הלכות המכתיבה מה מותר ואסור בתקופת תשעת הימים שלפני יום המנוחה היהודי, שבת.

חוקי תשעת הימים אשכנזים נועדו לעודד יהודים להתמקד בחייהם הרוחניים ולהימנע מכל עבודה מיותרת בתקופה זו. התורה קובעת ש”לא תעשה מלאכתך” (ויקרא כג,ג).

החוקים משתנים מקהילה לקהילה, אך הם אוסרים בדרך כלל כל עבודה או פעילות שעלולה להפריע לשינה של אנשים. זה כולל בישול, הדלקת אש, כיבס בגדים, גילוח זקן או שיער, שימוש בחשמל ובמים זורמים.

החוקים מתוארכים לתקופות קדומות וקודמו לראשונה בצרפת של המאה ה-10.

מתי לא אוכלים בשר בתשעה באב 2022

תשעה באב הוא יום שבו יהודים מציינים את חורבן שני המקדשים ומתאבלים על הטרגדיות שפקדו אותם. זה יום שבו נאסר על יהודים לאכול בשר.

בתשעה באב 2022 אף אחד לא יאכל בשר. הסיבה לכך היא שלא תתקיים שחיטת בעלי חיים בישראל לרגל החג השנה, עקב מחסור במזון לבעלי חיים וגורמים נוספים.

כיום יש אנשים שעדיין צמים בתשעה באב בעוד אחרים אינם צמים כלל. יש הרואים בכך מצווה (מעשה טוב) בעוד שאחרים רואים בכך מעשה של יראת שמים.

מנהגי תשעה באב ספרדים

מנהגי תשעה באב ספרדים הם סדרה של מצוות יהודיות המנציחות את הדמות המקראית המכונה אסתר.

המנהגים כוללים צום, תפילות וגמילות חסדים. הם נצפים ביום ה-9 של חודש אב, שהוא בערך אוגוסט או ספטמבר.

הימים שלפני תשעה באב

תשעה באב הוא יום אבל ביהדות. זהו יום של צום וקינה, והוא חל ביום ה-9 לחודש אב היהודי.

יהודים רבים צמים במשך כל חודש אב, אך בתשעה באב הם נמנעים מכל אוכל ושתייה מהזריחה ועד השקיעה. הצום נשבר בלילה עם סעודה – ארוחת ערב – הכוללת לרוב יין או מיץ ענבים.

כביסה בתשעת הימים

תשעת הימים הם פרק זמן בו יהודים צמים, מתפללים ונותנים צדקה. במהלך תקופה זו, הם נמנעים מאכילה ושתיית יין או משקאות מותססים אחרים.

תשעת הימים הם פרק זמן בו יהודים צמים, מתפללים ונותנים צדקה. במהלך תקופה זו, הם נמנעים מאכילה ושתיית יין או משקאות מותססים אחרים.

כביסה בתשעת הימים מתייחסת לפעולת הטבילה במקווה – מקווה – לטיהור רוחני ביום התשיעי של פסח.

הרעיון לעשות זאת במהלך חג הפסח היה לסמל כיצד אלוהים טיהר את בני ישראל מחטאיהם כדי שיוכלו להיכנס לארץ המובטחת.

הרעיון מאחורי התרגול הזה הוא שהוא יסיר כל זיהומים בחיינו ויהפוך אותנו טהורים שוב. זה כולל זיהומים פיזיים כגון לכלוך, לכלוך וחיידקים וכן זיהומים רוחניים כגון חטא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן