דף הבית » מתי » מתי אפשר לעשות בדיקת הריון: המדריך השלם

מתי אפשר לעשות בדיקת הריון: המדריך השלם

מתי אפשר לעשות בדיקת הריון

בעידן של היום, לא קשה לגלות אם את בהריון. ישנן דרכים רבות לעשות זאת ואחת מהן היא באמצעות בדיקת הריון. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ייתכן שתרצה לבצע בדיקת הריון אך אינך יכול לעשות זאת מיד.

מתי אפשר לעשות בדיקת הריון? ישנם גורמים רבים שקובעים מתי כדאי לבצע בדיקת הריון. לדוגמה, אם לא היית פעילה מינית במהלך השבועות או החודשים האחרונים, אז עדיף לחכות עד שיתחיל המחזור הבא שלך. אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים בימים האחרונים ואינכם יודעים אם בן הזוג השתמש בהגנה או לא, הגיע הזמן לבצע בדיקת הריון.

אם בנקודת זמן כלשהי במהלך המחזור החודשי, הגוף שלך נחשף לזרע, חשוב שתיבדקי לגילוי מחלות מין וגם ל-HIV/איידס לפני ביצוע בדיקת הריון.

נושאים קשורים:

 

בדיקת הריון לפני האיחור

בדיקת הריון לפני העיכוב היא בדיקה רפואית שבה ניתן לאשר או לשלול הריון לפני שהאם לעתיד הפסידה מחזור.

הבדיקה נעשית על ידי לקיחת דגימת דם מהאם וניתוחה עבור בטא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG). הבדיקה יכולה להיעשות גם על ידי מדידת כמות hCG בשתן או ברוק.

ישנן סיבות רבות מדוע נשים עשויות לרצות לדעת אם הן בהריון לפני תחילת המחזור שלהן, כולל:

– לוודא שיש להם זמן להתכונן לתינוק שלהם

– כדי למנוע אי נוחות במהלך ההריון

– כדי לוודא שאין להם הריון חוץ רחמי

– כדי למנוע כל סיבוכים עם ההתעברות

– כדי למנוע כל סיכונים לבריאות העובר בדיקת הריון משמשת כדי לאשר אם אישה בהריון או לא.

הורמון ההריון לפי שבועות

הורמון הנקרא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) מיוצר על ידי השליה ונמצא בדמה של אישה בהריון. זה מתחיל להיות מזוהה בסביבות השבוע החמישי להריון וניתן למצוא אותו בכמויות גדולות בשבוע שתים עשרה.

במהלך ההריון, רמות hCG עולות בדם האם. ההורמון עוזר לשמור על הריון בריא על ידי ויסות ייצור פרוגסטרון, אסטרוגן וקורטיזול.

הורמון hCG עוזר לשמור על הריון בריא ומווסת את ייצור הפרוגסטרון, האסטרוגן והקורטיזול בתקופה זו.

רמות ההורמונים במהלך ההריון שונות למדי מאישה אחת לאחרת. חשוב לדעת מהן הרמות הללו וכיצד הן משתנות עם הזמן, כך שניתן יהיה לעקוב אחר בריאות האם והתינוק כאחד.

הורמוני הריון משתחררים מהשליה, שהיא איבר שמהווה חלק מדופן הרחם. בנוסף לשחרור הורמונים, הוא מייצר גם מי שפיר וחומרים מזינים להתפתחות תינוקך.

בדיקת הריון שלילית ואין מחזור

בדיקת הריון חיובית היא סימן לכך שאת בהריון. אם יש לך בדיקת הריון שלילית וללא מחזור, זה יכול להיות שאתה עובר הפלה או הריון חוץ רחמי.

אם הרופא שלך אומר לך שאין מה לדאוג והתסמינים שלך חולפים, סביר להניח שבדיקת ההריון השלילית הייתה רק סימן מוקדם למחזור שלך.

חשוב לציין שבדיקת הריון שלילית לא אומרת שאת לא בהריון. זה רק אומר שאין הורמון הריון בגוף שלך.

בדיקת הריון שלילית יכולה לנבוע מסיבות שונות כמו תזמון שגוי של הבדיקה, מחזור לא סדיר או החמצה, או אפילו תוצאה חיובית כוזבת. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך ולדון בבדיקות נוספות אם אתה עדיין לא בטוח לגבי מצבך.

פס חלש בבדיקת הריון

קו חלש בבדיקת הריון הוא הסימן הראשון להפלה.

קו חלש בבדיקת הריון הוא הסימן הראשון להפלה. החמצת מחזור, דימום נרתיקי או אולטרסאונד יכולים גם הם להיות סימנים שמשהו לא בסדר.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן