דף הבית » האם » לשבור את הטאבו: האם נשים יכולות להיכנס להריון ללא יחסי מין ביולוגיים?

לשבור את הטאבו: האם נשים יכולות להיכנס להריון ללא יחסי מין ביולוגיים?

האם אפשר להיכנס להריון לא בביוץ

אישה יכולה להיכנס להריון ללא ביוץ, אבל היא חייבת להיות פורייה כשהיא מבייצת. על מנת לעשות זאת, על האישה להיות בעלת מחזור חודשי תקין ולהיות מסוגלת לשחרר ביצית מדי חודש.

נושאים קשורים:

ביוץ הוא אירוע חודשי המתרחש במערכת הרבייה אצל יונקים רבים. זה מווסת על ידי הורמונים, אשר משתחררים על ידי בלוטת יותרת המוח והשחלות.

הורמון הפרוגסטרון מאותת שהגיע הזמן לשחרר ביצית מאחת השחלות, והאסטרוגן מאותת שהגיע הזמן לבנות את רירית הרחם להריון. רירית הרחם מתעבה כהכנה להפריה, המתרחשת כאשר זרע שוחה לתוכה ומפרה ביצית.

האם אפשר להיכנס להריון במחזור

כן, אפשר להיכנס להריון בזמן הווסת. הביצית יכולה לשרוד עד 7 ימים לפני שהיא תסולק מהגוף.

הריון הוא תהליך טבעי שאינו אפשרי ללא קיום יחסי מין. הביצית והזרע נפגשים בפתח הנרתיק ומפרות בחצוצרות, שם הן נישאות בהתכווצויות הרחם אל הרחם. אם ההתעברות לא מתרחשת תוך 12 שעות, המחזור מתחיל והביצית נפלטה מהגוף דרך הנרתיק.

ישנם מיתוסים רבים לגבי המחזור החודשי ואחד מהם הוא שאי אפשר להיכנס להריון בזמן הווסת. עם זאת, ייתכן שאישה תיכנס להריון במהלך הווסת.

המחזור החודשי יכול להיחשב כתקופה שבה גוף האישה מכין את עצמו להריון. זה נקרא גם “מחזור הווסת” מכיוון שלנשים יש מחזור בדרך כלל פעם בחודש. המחזור נמשך מהיום הראשון של הווסת ועד ליום הראשון של המחזור הבא, כלומר יש 28 ימים בין כל מחזור.

ישנם מיתוסים רבים לגבי המחזור החודשי ואחד מהם הוא שאי אפשר להיכנס להריון בזמן הווסת. המיתוס הזה הופרק על ידי מומחים וחוקרים רפואיים רבים הטוענים שאין סיכונים הקשורים להריון בזמן המחזור.

כמה זמן אחרי ביוץ נקלט הריון

ביוץ הוא תהליך שחרור של ביצית מהשחלה של נקבה, והוא מתרחש פעם בחודש במהלך המחזור החודשי. הביוץ מתרחש בדרך כלל כ-12-16 ימים לאחר תחילת הווסת. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על מועד הביוץ, כגון גיל, משקל גוף ומצבים בריאותיים.

הריון יכול להתרחש עד שישה שבועות לאחר התרחשות הביוץ. היום הראשון של הווסת האחרונה של אישה נחשב ליום הראשון של המחזור החודשי שלה.

לאחר הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת דרך החצוצרה. אם מתרחשת הפריה, זה יוביל להריון.

כמה זמן ביצית מחכה לזרע

ביצים ממתינות לזרע להפרות אותם עד תשעה ימים. לאחר מכן, הביציות יתחילו למות, והביצית המופרית תהפוך לעובר.

הזמן הממוצע לביצית אנושית לחכות לזרע הוא כ-9 ימים. אבל זה תלוי בסוג החיה וכמה זמן לוקח לזרע להגיע לביצית.

מתי לקיים יחסים כדי להיכנס להריון

כשזה מגיע להריון, העיתוי הוא הכל. כאשר אתה מקיים יחסי מין בזמן הנכון בחודש, יש סיכוי גבוה יותר להיכנס להריון.

הזמן הטוב ביותר לקיים יחסי מין עבור אישה הוא בין הימים 10 ל-17 של המחזור החודשי שלה. חשוב גם לגברים לדעת מתי עליהם לשפוך על מנת לעזור לבת הזוג להיכנס להריון.

לא מומלץ לנשים מתחת לגיל 18 לקיים יחסי מין במהלך הווסת מכיוון שזה עלול להוביל להריון.

ימים בטוחים לא להיכנס להריון

האמת היא שאין ימים בטוחים כשזה מגיע להריון. ישנם ימים שבהם יש סיכוי גבוה יותר להיכנס להריון מאחרים, אך אין ימים בטוחים. הדרך היחידה למנוע כניסה להריון בימים לא בטוחים היא באמצעות שיטות מניעה אמינות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן