דף הבית » מאמרים » האם מותר לקיים יחסים לפני שאיבת ביציות – כל מה שחשוב לדעת

האם מותר לקיים יחסים לפני שאיבת ביציות – כל מה שחשוב לדעת

האם מותר לקיים יחסים לפני שאיבת ביציות

השאלה האם מותר או לא לקיים יחסי מין לפני תהליך החזרת הביציות הייתה נושא לוויכוח כבר שנים רבות. אנשים רבים מאמינים שמותר לקיים יחסי מין לפני תהליך הוצאת הביציות.

ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על אחוזי ההצלחה ואיכות תהליך החזרת הביציות. חלק מהם כוללים:

– משקל גופה וגיל האישה

– המספר והגודל של הביצים שנשלפו

– משך הזמן בין מועד הביוץ ועד תחילת תהליך החזרת הביציות

– מספר הזקיקים שנשלפו

יש רבים הסבורים שמותר לקיים יחסי מין לפני הוצאת הביציות. עם זאת, יש גם מי שסבור שאסור לעשות כן אלא אם החל תהליך הוצאת הביציות.

ישנם מספר גורמים המעורבים בהחלטה זו. אחד הגורמים העיקריים הוא האם האישה הגיעה לגיל המעבר או לא והאם היא עברה כריתת רחם או לא.

האם מותר לאישה לגמור אחרי החזרת עוברים

לא מומלץ לאישה להוציא זרע לאחר החזרת העובר מכיוון שזה עלול לגרום לאיבוד העובר.

לא מומלץ לאישה להוציא זרע לאחר החזרת העובר מכיוון שזה עלול לגרום לאיבוד העובר. הסיבה העיקרית מאחורי זה היא שגוף האישה ישחרר פרוסטגלנדין, מה שיכול להוריד את סיכויי ההשתלה.

ככלל, אסור לאישה להוציא זרע לאחר החזרת העובר מכיוון שזה עלול לגרום לנזק לעובר ולגופה. ישנם גם סיכונים רפואיים מסוימים הקשורים בתהליך זה.

אנשים רבים מאמינים שתהליך זה אינו מותר משום שהוא סותר את אמונתם הדתית. עם זאת, ישנם גם אנשים רבים שחושבים שאיסור זה אינו חל בכל התרחישים וכי נשים צריכות להיות מסוגלות להחליט בעצמן אם הן רוצות לשפוך או לא לאחר החזרת העוברים.

צום לפני שאיבת ביציות

צום לפני החזרת ביצית הוא תהליך הכולל דילוג על ארוחות לפרק זמן על מנת להפחית את מספר הביצים שנקטפו מהשחלות.

תהליך זה משמש כאשר נשים מוסרות את השחלות שלהן או שהרזרבה השחלתית שלהן ניזוקה על ידי כימותרפיה או טיפול בהקרנות. זה עוזר בהפחתת הסיכון לתסמונת גירוי יתר שחלתי, שהוא מצב המתרחש כאשר יותר מדי ביציות משתחררות מהשחלות.

מחקר שנערך לאחרונה הראה שצום לפני החזרת הביציות יכול לעזור לשפר את האיכות והכמות של הביציות שנשלפו מהשחלה. תהליך הנקרא תסמונת גירוי יתר שחלתי (OHSS) יכול להתרחש כאשר יותר מדי ביציות משתחררות מהשחלות במהלך החזרת הביציות. התסמין העיקרי של OHSS הוא כאבי בטן, אשר עשויים להתחיל 26-48 שעות לפני הוצאת הביצית ולהימשך עד לאחר הניתוח. התסמינים עשויים לכלול נפיחות, בחילות או הקאות, שלשולים או עצירות, ואגירת מים. ישנם גם סיבוכים כמו מחלות דלקתיות באגן, אלח דם ופגיעה באיברים אחרים בגוף. . צום עשוי לעזור להפחית את הסיכון ל-OHSS, אך זה לא בטוח. יש להמליץ על צום במקרים בהם משקל האישה נמוך מ-110 ק”ג או עם אינדקס מסת גוף של פחות מ-26. בנוסף לצום, נשים הנמצאות בסיכון ל-OHSS צריכות להפסיק לקחת אמצעי מניעה אוראליים ולא להשתמש בתרופות אשר יכולים לדלל את דמם כמו אספירין, איבופרופן או מתוטרקסט. עבור רוב הנשים ההשפעות של הניתוח והסיבוכים הנלווים הם זמניים.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן