דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל חלבון?

כמה שוקל חלבון?

כמה שוקל חלבון?

מהו חלבון?

חלבון הוא מאקרו-נוטריינט החיוני לגוף האדם. הוא מורכב מחומצות אמינו, שהן אבני הבניין של חלבונים. חלבון נמצא במזונות רבים, כולל בשר, מוצרי חלב, ביצים, אגוזים, שעועית וקטניות. הוא נמצא גם במזונות מן הצומח כמו קינואה, צ'יה וקנבוס. חלבון חשוב לתפקודים רבים בגוף, כולל בנייה ותיקון שרירים, סיוע בעיכול ואספקת אנרגיה.

סוגי חלבון

ישנם סוגים רבים ושונים של חלבונים, לכל אחד מאפיינים ייחודיים משלו. חלבונים מן החי, כגון בשר בקר, עוף ודגים, הם חלבונים מלאים, כלומר מכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. חלבונים מהצומח, כגון שעועית, עדשים ואגוזים, הם חלבונים לא שלמים, כלומר אינם מכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. סוגים אחרים של חלבונים כוללים מי גבינה, קזאין וסויה.

כמה שוקל חלבון?

משקל החלבון תלוי בסוג החלבון ובכמות הנצרכת. בדרך כלל, גרם אחד של חלבון מכיל ארבע קלוריות. לכן, גרם חלבון ישקול בערך 0.25 קילוגרם (0.55 פאונד). לדוגמה, מנת שלוש אונקיות של חזה עוף מכילה כ-21 גרם חלבון, אשר ישקלו כ-5.25 קילוגרם (11.6 פאונד).

חלבון מהחי

חלבונים מהחי הם בדרך כלל צפופים יותר מחלבונים מהצומח. לדוגמה, מנת בקר של שלוש אונקיות מכילה כ-21 גרם חלבון, אשר ישקלו כ-5.25 קילוגרם (11.6 פאונד).

חלבון צמחי

חלבונים מהצומח הם בדרך כלל פחות צפופים מחלבונים מן החי. לדוגמה, מנת עדשים של שלוש אונקיות מכילה כ-9 גרם חלבון, אשר ישקלו כ-2.25 קילוגרם (4.9 פאונד).

סיכום

לסיכום, משקל החלבון תלוי בסוג החלבון ובכמות הנצרכת. בדרך כלל, גרם אחד של חלבון מכיל ארבע קלוריות וישקול כ-0.25 קילוגרם (0.55 פאונד). חלבונים מהחי הם בדרך כלל צפופים יותר מחלבונים מהצומח. למידע נוסף על חלבון ויתרונותיו, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן