דף הבית » מתי » מתי לקחת תרופה להורדת כולסטרול- כל מה שחשוב לדעת

מתי לקחת תרופה להורדת כולסטרול- כל מה שחשוב לדעת

מתי לקחת תרופה להורדת כולסטרול

כולסטרול הוא שומן שנמצא בדם הדרוש לתפקוד תקין של תאים. הוא נישא על ידי ליפופרוטאינים, שהם חלבונים המובילים את הכולסטרול בדם.

נושאים קשורים:

 

מתי לקחת תרופה להורדת כולסטרול:

רופא ישקול האם עליך ליטול תרופות להורדת כולסטרול כאשר רמות הכולסטרול הכוללות שלך גבוהות מ-240 מ”ג/ד”ל, או כאשר רמות הכולסטרול (הרע) LDL גבוהות מ-160 מ”ג/ד”ל.

רפואה להורדת כולסטרול היא חלק חיוני מאורח חיים בריא. זה יכול לעזור להוריד את רמות הכולסטרול ולמנוע מחלות לב ושבץ. נטילת המינון הנכון של תרופה להורדת כולסטרול חשובה, מכיוון שהיא עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

מחקר שפורסם ב-New England Journal of Medicine מצא כי נטילת תרופה סטטינים במשך שנה או יותר קשורה לסיכון מוגבר לפתח סוכרת, אם כי הוא לא הוכיח שהתרופות גורמות לסוכרת.

המחקר גם מצא כי נטילת תרופה סטטינים במשך חמש שנים או יותר קשורה לסיכון מוגבר לפתח סרטן.

תפריט דיאטה להורדת כולסטרול ושומנים בדם

תפריט דיאטה להורדת כולסטרול ושומנים בדם הוא רשימה של מזונות שנחשבים כמסייעים בהורדת כולסטרול ושומנים בדם. זה חשוב לאנשים עם כולסטרול גבוה או שאובחנו עם כולסטרול גבוה, סוכרת או מצבים אחרים. ישנם גורמים רבים ושונים שתורמים לרמות גבוהות של כולסטרול LDL (רע) בגוף, אך הכל מתחיל במזון שאנו אוכלים.

חלק מתפריטי דיאטה מכילים מזונות בריאים כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים ופירות ים בעוד שאחרים מכילים מזון מעובד כמו עוף מטוגן או המבורגרים. סוג תפריט הדיאטה שתבחר יהיה תלוי ביעדי הבריאות שלך כמו גם בתקציב שלך.

– עוף לימון עם תרד ופטה

– סלמון בגריל עם אספרגוס, צנוברים ודיז’ון

– מרק דלעת חמאה חריף

תפריט דיאטה הוא רשימה של פריטי מזון שהוכחו מדעית כמפחיתים כולסטרול ושומנים בדם. על ידי הקפדה על תפריט דיאטה זה, תוכל להפחית את הסיכון למחלות לב, שבץ ומחלות לב וכלי דם אחרות.

מה נחשב כולסטרול גבוה

כולסטרול גבוה הוא מצב שיכול להיגרם מרמות גבוהות של כולסטרול LDL וטריגליצרידים בזרם הדם. זה ידוע גם בשם היפרכולסטרולמיה.

כולסטרול גבוה עלול לגרום לבעיות בריאות רבות כמו מחלות לב, שבץ ומחלות כליות. ישנן דרכים להפחית את הסיכון לפתח כולסטרול גבוה באמצעות שינויים בתזונה ובאורח החיים.

ישנם שני סוגים של כולסטרול גבוה: היפרכולסטרולמיה ראשונית (רמות LDL גבוהות) והיפרכולסטרולמיה משנית (רמות טריגליצרידים גבוהות).

רמת כולסטרול כללית בדם של 240 מיליגרם לדציליטר (מ”ג/ד”ל) ומעלה, או בעלת רמת טריגליצרידים בצום של 200 מ”ג/ד”ל ומעלה, או בעלת רמת כולסטרול LDL בצום של 130 מ”ג/ד”ל ומעלה, או שיש רמת HDL-כולסטרול של פחות מ-40 מ”ג/ד”ל לגברים ופחות מ-50 מ”ג/ד”ל לנשים.

איך מורידים שומנים בדם

שומנים בדם הם סוג של שומן בדם שמסתובב לחלקים שונים בגוף, שם הם עוזרים לשאת חומרים מזינים. יותר מדי כולסטרול וטריגליצרידים בדם עלולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות כמו מחלות לב ושבץ מוחי.

הדרך הנפוצה ביותר להורדת שומנים בדם היא על ידי ירידה במשקל. לסובלים מהשמנת יתר יש סיכון גבוה יותר ללקות בשומנים גבוהים בדם.

ירידה במשקל יכולה להיות קשה, במיוחד אם אין לך מספיק מוטיבציה לעשות זאת בעצמך. ישנן דרכים רבות בהן ניתן להפחית את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים, אך הדרך היעילה ביותר היא באמצעות פעילות גופנית ושינויים בתזונה.

דיאטה דלת פחמימות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להורדת רמות השומנים בדם שכן הוכח כי היא משפרת את פרופילי השומנים ורמות הטריגליצרידים אצל אנשים שמנים.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן