דף הבית » כמה » הנה משהו שלא ידעתם על כמה זמן קלונקס נשאר בגוף

הנה משהו שלא ידעתם על כמה זמן קלונקס נשאר בגוף

כמה זמן קלונקס נשאר בגוף

תרופה פסיכיאטרית ממשפחת הבנזודיאזפינים המכונה קלונקס משפיעה על המוליך העצבי המעכב GABA ומשבשת את פעילות המוח (GABA). מוליך עצבי זה מופץ בכל המוח וממלא תפקיד במגוון פונקציות, כולל עיכוב חרדה וקידום הרפיה. אפילפסיה, הפרעות שינה, הפרעות חרדה ומצבים

רפואיים אחרים מטופלים כולם באמצעות Clonex. התרופה עשויה להקל על השינה מכיוון שיש לה השפעה מרגיעה ומרגיעה את השרירים. מטופלים שונים מקבלים מינונים שונים של התרופה, ובניגוד לתרופות אחרות נגד חרדה כמו ציפרלקס, שיש ליטול אותן ברציפות כל יום במשך מספר שבועות לפני שיש לה השפעה כלשהי, ההשפעות המרגיעות של קלונקס מתחילות בין 30 ל-60 דקות לאחר נטילתן. בנוסף, בדרך כלל לא מומלץ ליטול את התרופה לתקופה ממושכת מכיוון שלפעולה זו עלולות להיות תופעות לוואי חשובות שיש לקחת בחשבון.

כמה זמן קלונקס משפיע

תוך 30 עד 60 דקות מנטילת קלונקס, ההשפעות שלה מתחילות לעלות. כל מטופל מקבל מינון תרופות מותאם אישית. טבליות של Clonex מגיעות בחוזקות של 0.5 מ”ג ו-2.0 מ”ג. המינון היומי המומלץ, שיכול לנוע בין 0.5 ל-10 מ”ג ליום במנה אחת או מחולק ל-2-3 מנות, תלוי במטופל ובמצב הרפואי שעבורו נרשמה התרופה.

כמה קלונקס מותר לקחת ביום

ללא ייעוץ ופיקוח של הרופא המטפל, אין ליטול את התרופה כי היא עלולה להוביל להתמכרות.

קיים סיכון לתגובה קשה המלווה בהזיות, שינויים בלחץ הדם ורעידות קשות עד להתקף אפילפטי במהלך הפסקה פתאומית של התרופה. כתוצאה מכך, מומלץ להפסיק את השימוש בתרופה בהדרגה תוך ציות לייעוץ של הרופא המטפל.

היזהר בעת הפעלת מכונות שעלולות להיות מסוכנות, נהיגה במכונית או עיסוק בכל פעילות הדורשת את רמת הערנות הגבוהה ביותר מכיוון שהתרופה עלולה לפגוע בערנות.

יש להימנע מצריכת אלכוהול על ידי הנוטלים את התרופה.

לפני תחילת הטיפול, חולים עם מיאסטניה גרביס, ריאות, כבד או כליות צריכים ליידע את הרופא המטפל.

עדיף להימנע משימוש בתרופות במהלך ההריון ולשוחח עם הרופא המטפל לפני המשך הטיפול מאחר שבטיחות התרופה במהלך ההריון טרם הוכחה בוודאות.

לאמהות מניקות אסור להשתמש בתרופה.

אין ליטול תרופה זו או ליטול את המינון ללא אישור מפורש של הרופא המטפל בשל הסכנות הספציפיות של התרופה ובשל התמכרותו.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן