דף הבית » מה ההבדל » כיצד לחשב את שטח הריבוע, מלבן, טרפז, מקבילית ורימומבוס

כיצד לחשב את שטח הריבוע, מלבן, טרפז, מקבילית ורימומבוס

מה שטח הצורה?

שטח הצורה הוא מדד החלל בתוך הצורה. זה נמדד בדרך כלל ביחידות מרובעות, כמו סנטימטרים רבועים, מ”ר או סנטימטרים מרובעים. ניתן לחשב את שטח הצורה על ידי הכפלת אורך ורוחב הצורה.

כיצד לחשב את שטח הריבוע

שטח ריבוע מחושב על ידי הכפלת אורך הצד האחד בפני עצמו. לדוגמה, אם אורך הצד האחד של ריבוע הוא 5 ס”מ, אז שטח הכיכר הוא 5 ס”מ x 5 ס”מ = 25 ס”מ.

כיצד לחשב את שטח המלבן

שטח המלבן מחושב על ידי הכפלת אורך ורוחב המלבן. לדוגמה, אם אורך המלבן הוא 10 ס”מ והרוחב הוא 5 ס”מ, אז שטח המלבן הוא 10 ס”מ x 5 ס”מ = 50 ס”מ.

כיצד לחשב את שטח הטרפז

שטח הטרפז מחושב על ידי הכפלת אורך הבסיס בגובה ואז מתחלק בשניים. לדוגמה, אם אורך הבסיס הוא 10 ס”מ והגובה הוא 5 ס”מ, אז שטח הטרפז הוא (10 ס”מ x 5 ס”מ) / 2 = 25 ס”מ.

כיצד לחשב את שטח המקביל

שטח המקביל מחושב על ידי הכפלת אורך הבסיס בגובה. לדוגמה, אם אורך הבסיס הוא 10 ס”מ והגובה הוא 5 ס”מ, אז שטח המקביל הוא 10 ס”מ x 5 ס”מ = 50 ס”מ.

כיצד לחשב את שטח ה- RHOMBUS

שטח הרומבוס מחושב על ידי הכפלת אורך הצד האחד באורך האלכסון. לדוגמה, אם אורך הצד האחד הוא 5 ס”מ ואורך האלכסון הוא 10 ס”מ, אז שטח הטרמפוס הוא 5 ס”מ x 10 ס”מ = 50 ס”מ.

חישוב שטח הצורה יכול להיות מסובך, אך עם הנוסחאות והצעדים הנכונים תוכלו לחשב את האזור בכל צורה מדויקת. אז אל תפחד להפעיל את המתמטיקה שלך ולחשב! תעשה חיים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן