דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין מתח לזרם AC ו- DC?

מה ההבדל בין מתח לזרם AC ו- DC?

מהו מתח?

מתח הוא מדד להבדל הפוטנציאלי בין שתי נקודות במעגל חשמלי. זה נמדד בוולט (V) והוא הכוח הגורם לזרם זרם במעגל. מתח ידוע גם בשם כוח אלקטרומוטיבי (EMF).

מהו זרם?

זרם הוא המדד לקצב זרימת המטען החשמלי במעגל. זה נמדד באמפרס (א) והוא כמות המטען החשמלי שעובר במעגל בפרק זמן נתון. הזרם ידוע גם כזרם חשמלי.

מה ההבדל בין AC ל- DC?

ההבדל העיקרי בין AC ל- DC הוא כיוון הזרם. AC מייצג זרם מתחלף, מה שאומר שהזרם משנה כיוון מדי פעם. DC מייצג זרם ישיר, מה שאומר שהזרם זורם בכיוון אחד בלבד.

AC לעומת מתח DC

מתח ה- AC משתנה ללא הרף, ואילו המתח של DC קבוע. מתח AC נמדד ב- RMS (ריבוע ממוצע שורש) ובדרך כלל מתבטא בוולט (V). מתח DC נמדד בוולט (v) ובדרך כלל מתבטא בוולט (v).

AC לעומת STREM DC

זרם ה- AC משתנה ללא הרף, ואילו זרם DC קבוע. זרם AC נמדד באמפר (א) ובדרך כלל מתבטא באמפר (א). זרם DC נמדד באמפרס (א) ובדרך כלל בא לידי ביטוי באמפר (א).

מה ההבדל בין זרם ישר לזרם לסירוגין?

ההבדל העיקרי בין זרם ישר לזרם לסירוגין הוא כיוון הזרם. זרם ישר הוא סוג של זרם DC, מה שאומר שהזרם זורם בכיוון אחד בלבד. זרם לסירוגין הוא סוג של זרם AC, מה שאומר שהזרם משנה כיוון מדי פעם.

זרם ישר לעומת מתח זרם לסירוגין

מתח הזרם ישר קבוע ואילו המתח של הזרם המתחלף משתנה כל הזמן. מתח זרם ישר נמדד בוולט (V) ובדרך כלל מתבטא בוולט (V). מתח זרם לסירוגין נמדד ב- RMS (ריבוע ממוצע שורש) ובדרך כלל מתבטא בוולט (v).

זרם ישר לעומת זרם נחלף לסירוגין

זרם הזרם ישר קבוע ואילו זרם הזרם המתחלף משתנה כל הזמן. זרם ישר נמדד באמפר (א) ובדרך כלל מתבטא באמפר (א). זרם זרם לסירוגין נמדד באמפר (א) ובדרך כלל בא לידי ביטוי באמפר (א).

הבנת ההבדלים בין מתח לזרם AC ו- DC יכולה לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר בכל הקשור לחיווט חשמלי ועיצוב מעגלים. אז אל תפחד ללכלך את הידיים וללמוד יותר על חשמל!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן