דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין משקל אטומי למסה אטומית?

מה ההבדל בין משקל אטומי למסה אטומית?

מהו משקל אטומי?

משקל אטומי הוא מדד למסה הממוצעת של כל האטומים של יסוד. זה מחושב על ידי נטילת הממוצע המשוקלל של ההמונים של כל האיזוטופים של אלמנט. המשמעות היא שהמשקל האטומי של אלמנט אינו זהה למסה של אטום יחיד של אותו אלמנט.

נושאים קשורים:

 

מהי מסה אטומית?

מסה אטומית היא המסה של אטום יחיד של אלמנט. זה נמדד ביחידות המסה האטומיות (AMU). המסה האטומית של אלמנט זהה לכל האטומים של אותו אלמנט, ללא קשר לאיזוטופ.

ההבדל בין משקל אטומי למסה אטומית

ההבדל העיקרי בין משקל אטומי למסה אטומית הוא שמשקל אטומי הוא ממוצע של ההמונים של כל האיזוטופים של יסוד, ואילו המסה האטומית היא המסה של אטום יחיד של אלמנט. משקל אטומי נמדד בדלטונים (DA), ואילו מסה אטומית נמדדת ביחידות מסה אטומיות (AMU).

משקל אטומי לעומת מסה אטומית

משקל אטומי הוא ממוצע ההמונים של כל האיזוטופים של אלמנט, ואילו המסה האטומית היא המסה של אטום יחיד של אלמנט. משקל אטומי נמדד בדלטונים (DA), ואילו מסה אטומית נמדדת ביחידות מסה אטומיות (AMU).

משקל אטומי ואיזוטופים

משקל אטומי מחושב על ידי נטילת הממוצע המשוקלל של ההמונים של כל האיזוטופים של אלמנט. המשמעות היא שהמשקל האטומי של אלמנט אינו זהה למסה של אטום יחיד של אותו אלמנט.

מסה אטומית ואיזוטופים

מסה אטומית זהה לכל האטומים של יסוד, ללא קשר לאיזוטופ. המשמעות היא שהמסה האטומית של אלמנט זהה לכל האטומים של אותו אלמנט.

מסקנה

משקל אטומי ומסה אטומית הן שתי מדידות שונות המשמשות לעתים קרובות להחלפה. משקל אטומי הוא בממוצע ההמונים של כל האיזוטופים של יסוד, ואילו המסה האטומית היא המסה של אטום יחיד של אלמנט. הכרת ההבדל בין משקל אטומי למסה אטומית יכולה לעזור לך להבין טוב יותר את תכונות האלמנטים.

אז אל תתבלבלו בין משקל אטומי למסה אטומית – מדובר בשתי מדידות שונות!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן