דף הבית » כיצד ניתן » כיצד להפחית מלח בתזונה שלך

כיצד להפחית מלח בתזונה שלך

כיצד להפחית מלח בתזונה שלך

מה זה מלח?

מלח הוא מינרל המורכב בעיקר מנתרן כלורי. זהו רכיב תזונתי חיוני לבריאות האדם, אך יותר מדי מלח עלול להוביל לבעיות בריאותיות. צריכת יותר מדי מלח עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, שבץ ומחלות לב וכלי דם אחרות. זה יכול גם להגביר את הסיכון שלך לאבנים בכליות, אוסטיאופורוזיס וסרטן הקיבה.

למה חשוב להפחית מלח?

איגוד הלב האמריקאי ממליץ להגביל את צריכת המלח היומית שלך ללא יותר מ-2,300 מיליגרם ליום. זה בערך כפית אחת של מלח. אכילת יותר מדי מלח עלולה להגביר את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה, שעלול להוביל למחלות לב ושבץ. הפחתת צריכת המלח יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם שלך ולהפחית את הסיכון לפתח מחלות אלו.

כיצד להפחית מלח בתזונה שלך

1. קרא את תוויות התזונה

קריאת תוויות תזונה היא דרך מצוינת לעקוב אחר צריכת המלח שלך. חפשו מזונות שדלים בנתרן ונסו להימנע ממזונות מעובדים, שלעיתים מכילים הרבה נתרן. כמו כן, היו מודעים למקורות נסתרים של מלח, כגון שימורים של ירקות, מרקים ורטבים.

2. בחר מזון טרי

מזונות טריים הם דרך מצוינת להפחית את צריכת המלח שלך. פירות וירקות טריים דלים באופן טבעי בנתרן, והם עמוסים בוויטמינים ומינרלים חיוניים. בשרים טריים, עופות ודגים הם גם אפשרויות טובות. נסו להימנע מבשרים מעובדים, כמו בייקון, נקניקים ומעדניות, שלעתים קרובות עשירים בנתרן.

3. השתמשו בעשבי תיבול ותבלינים

עשבי תיבול ותבלינים הם דרך מצוינת להוסיף טעם לאוכל מבלי להוסיף מלח. נסה עם עשבי תיבול ותבלינים שונים כדי למצוא טעמים שאתה אוהב. כמה עשבי תיבול ותבלינים פופולריים כוללים שום, בזיליקום, אורגנו, כמון וכורכום. אתה יכול גם לנסות להוסיף מיצי הדרים, כגון לימון או ליים, לאוכל שלך לקבלת טעם טעים.

4. הגבל תוספת מלח

קל להוסיף יותר מדי מלח לאוכל שלך בלי לשים לב. נסו להגביל את כמות המלח שאתם מוסיפים לאוכל שלכם בזמן הבישול ובשולחן. במקום להוסיף מלח, נסה להוסיף עשבי תיבול ותבלינים כדי לתת לאוכל שלך טעם. אתה יכול גם לנסות להוסיף מיצי הדרים, כגון לימון או ליים, לאוכל שלך לקבלת טעם טעים.

סיכום

הפחתת צריכת המלח היא חלק חשוב בשמירה על תזונה בריאה. אכילת יותר מדי מלח עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, שבץ ומחלות לב וכלי דם אחרות. על ידי קריאת תוויות תזונתיות, בחירת מזון טרי, שימוש בעשבי תיבול ותבלינים והגבלת תוספת מלח, אתה יכול להפחית את צריכת המלח שלך ולהישאר בריא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן