דף הבית » כיצד ניתן » כיצד להימנע מכולסטרול רע

כיצד להימנע מכולסטרול רע

כיצד להימנע מכולסטרול רע

מהו כולסטרול רע?

כולסטרול הוא סוג של שומן שנמצא בדם. הוא מיוצר על ידי הכבד והוא חיוני לתפקודי גוף רבים. ישנם שני סוגים של כולסטרול: ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL), הידוע גם ככולסטרול "רע", וליפופרוטאינים בצפיפות גבוהה (HDL), המכונה גם כולסטרול "טוב". כולסטרול LDL נחשב לרע מכיוון שהוא יכול להצטבר בעורקים ולהוביל למחלות לב ושבץ. כולסטרול HDL, לעומת זאת, עוזר להסיר כולסטרול LDL מהעורקים, ומפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ.

כיצד להימנע מכולסטרול רע

הדרך הטובה ביותר להימנע מכולסטרול רע היא לבצע שינויים באורח החיים שיורידו את רמות הכולסטרול LDL שלך. שינויים אלה כוללים:

אכילת תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה היא אחד הצעדים החשובים ביותר שאתה יכול לנקוט כדי להפחית את רמות הכולסטרול הרע שלך. אכילת תזונה דלה בשומן רווי וכולסטרול ועתירה בסיבים יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול LDL. אכילה מרובה של פירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה גם לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע. בנוסף, הגבלת צריכת מזון מעובד ומטוגן יכולה גם לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע.

פעילות גופנית באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע. פעילות גופנית עוזרת להעלות את רמות הכולסטרול HDL, מה שיכול לעזור להפחית את רמות הכולסטרול LDL. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית ברוב ימות השבוע. זה יכול לכלול פעילויות כגון הליכה, ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים.

להפסיק לעשן

עישון יכול להגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ על ידי העלאת רמות הכולסטרול הרע. הפסקת עישון יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע שלך ולהפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ. אם אתה צריך עזרה בהפסקת עישון, שוחח עם הרופא שלך לגבי תרופות או ייעוץ שיכולים לעזור.

נטילת תרופות

אם שינויים באורח החיים לבדם אינם מספיקים כדי להפחית את רמות הכולסטרול הרע שלך, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות שיעזרו לך. סטטינים הם התרופות הנפוצות ביותר להפחתת רמות הכולסטרול הרע. הסטטינים פועלים על ידי חסימת ייצור הכולסטרול בכבד. תרופות אחרות, כגון ניאצין וחומצות מרה, יכולות גם כן לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרע.

על ידי ביצוע שינויים באורח החיים ובמידת הצורך נטילת תרופות, אתה יכול להפחית את רמות הכולסטרול הרע שלך ולהוריד את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. כדי ללמוד עוד על איך להפחית את רמות הכולסטרול הרע שלך, צפה בסרטון זה מ- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן