דף הבית » איפה נמצאת » היכן שוכנת שבדיה?

היכן שוכנת שבדיה?

היכן שוכנת שבדיה?

היכן שוכנת שבדיה?

מיקום גיאוגרפי של שוודיה

שוודיה היא מדינה נורדית הממוקמת בצפון אירופה. היא גובלת בנורווגיה במערב ובצפון, בפינלנד במזרח, ובים הבלטי ובמפרץ בוטניה בדרום. שוודיה מחוברת לדנמרק במנהרת גשר על פני מיצר אורסונד.

הגיאוגרפיה של שוודיה

לשוודיה יש שטח כולל של 450,295 קמ"ר (173,860 מייל רבוע). המדינה מיוערת כבדה ויש בה מספר רב של אגמים ואיים. הנקודה הגבוהה ביותר בשוודיה היא Kebnekaise, שנמצאת בגובה 2,111 מטר (6,926 רגל) מעל פני הים. בשוודיה יש אקלים ממוזג עם חורף מתון וקיץ קריר.

אוכלוסיית שוודיה

בשוודיה יש אוכלוסייה של 10.1 מיליון איש (נכון לשנת 2019). רוב האוכלוסייה היא ממוצא שוודי, אך ישנם גם מיעוטים משמעותיים של פינים, סמים וקבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית של שוודיה היא שוודית, אך אנגלית מדוברת באופן נרחב.

כלכלת שוודיה

לשוודיה יש כלכלה חזקה והיא אחת המדינות העשירות בעולם. יש לה רמת חיים גבוהה ומערכת רווחה נדיבה. התעשיות העיקריות בשוודיה הן הנדסה, ייעור ודיג. שוודיה היא גם יצואנית גדולה של עצים, עפרות ברזל ומשאבי טבע אחרים.

תרבות שוודיה

לשבדיה יש מורשת תרבותית עשירה, כאשר המוזיקה, האמנות והספרות המסורתית שלה עדיין משחקים תפקיד חשוב בזהות המדינה. המטבח השוודי ידוע גם בזכות השימוש שלו במרכיבים טריים ומקומיים. מנות שוודיות פופולריות כוללות קציצות, הרינג וסרטנים.

היסטוריה של שוודיה

לשבדיה היסטוריה ארוכה ומגוונת. הוא יושב לראשונה על ידי השבטים הגרמניים במאה ה-1 לספירה ולאחר מכן היה חלק מהתקופה הוויקינגית מהמאות ה-8 עד ה-11. שוודיה הייתה ממלכה חזקה בימי הביניים והייתה שחקן מרכזי במלחמת שלושים השנים. במאה ה-18 הפכה שוודיה למעצמה גדולה והייתה אחת המשתתפות העיקריות במלחמות נפוליאון. ב-1905 הפכה שוודיה למונרכיה חוקתית וב-1975 היא הפכה לחברה באיחוד האירופי.

תיירות בשוודיה

שוודיה היא יעד תיירותי פופולרי, עם נופי הטבע המדהימים, הערים התוססות והמורשת התרבותית העשירה שלה. אטרקציות תיירותיות פופולריות כוללות את הערים שטוקהולם וגטבורג, מלון אייסהוטל ב-Jukkasjärvi, וההתנחלות בירקה מתקופת הוויקינגים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן