דף הבית » איפה נמצאת » היכן נמצאת עתלית?

היכן נמצאת עתלית?

היכן נמצאת עתלית?

מה זה עתלית?

עתלית היא עיירה קטנה בצפון הארץ, השוכנת לחוף הים התיכון כ-20 קילומטרים דרומית לחיפה. היא חלק מהמועצה האזורית חוף הכרמל ומתגוררים בה כ-4,000 איש.

היסטוריה של עתלית

לעתלית היסטוריה ארוכה ומגוונת, שהייתה מיושבת עוד מתקופת הברונזה. הוא הוזכר בתנ"ך והיה ביתו של מבצר צלבני במאה ה-12. העיירה הייתה גם אתר של מחנה מעצר בריטי במהלך מלחמת העולם הראשונה, ויישוב יהודי בשנות ה-30. כיום עתלית היא עיירה שקטה ושלווה.

מה לראות בעתלית

בעתלית שוכנות מספר אטרקציות מעניינות, ביניהן מבצר עתלית, מוזיאון מחנה המעצר בעתלית והאתר הארכיאולוגי עתלית ים. מבצר עתלית הוא מבצר צלבני מהמאה ה-12 המהווה כיום גן לאומי. מוזיאון מחנה המעצר בעתלית הוא אנדרטה לזכר הפליטים היהודים שנעצרו במחנה במלחמת העולם הראשונה. האתר הארכיאולוגי בעתלית ים הוא כפר שקוע עתיק שהתגלה בשנת 1984 וכיום פתוח לקהל הרחב.

איפה ממוקמת עתלית?

עתלית ממוקמת על חוף הים התיכון של צפון ישראל, כ-20 קילומטרים דרומית לחיפה. ניתן להגיע אליו בקלות ברכב, באוטובוס או ברכבת מתל אביב, חיפה ומערים מרכזיות אחרות בישראל.

מבצר עתלית

מבצר עתלית הוא מבצר צלבני מהמאה ה-12 שכיום הוא גן לאומי. הוא ממוקם במרכז עתלית ופתוח לקהל הרחב.

מוזיאון מחנה המעצר בעתלית

מוזיאון מחנה המעצר בעתלית הוא אנדרטה לזכר הפליטים היהודים שנעצרו במחנה במלחמת העולם הראשונה. הוא ממוקם במרכז עתלית ופתוח לציבור.

אתר ארכיאולוגי עתלית ים

האתר הארכיאולוגי עתלית ים הוא כפר שקוע עתיק שהתגלה בשנת 1984 וכיום פתוח לקהל הרחב. הוא ממוקם על חוף עתלית וניתן להגיע אליו בסירה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן