דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת זכרון יעקב?

היכן ממוקמת זכרון יעקב?

היכן ממוקמת זכרון יעקב?

היכן ממוקמת זכרון יעקב?

זכרון יעקב היא עיר השוכנת במחוז חיפה בישראל. הוא ממוקם במורדות הדרומיים של הכרמל, כ-15 קילומטרים (9.3 מייל) דרומית לחיפה. הוא ממוקם ליד הים התיכון, בין ערי החוף חדרה וקיסריה. העיר קרויה על שם הברון אדמונד ג'יימס דה רוטשילד, שהקים אותה בשנת 1882. היא מאכלסת אוכלוסייה של כ-20,000 איש.

תולדות זכרון יעקב

זכרון יעקב הוקמה בשנת 1882 על ידי הברון אדמונד ג'יימס דה רוטשילד, שרכש את הקרקע מהכפר הערבי זכרון יעקב. הוא רצה להקים יישוב חקלאי יהודי באזור, והעיר גדלה במהירות והפכה לאחד מהיישובים החקלאיים החשובים באזור. בתחילת המאה ה-20 הפכה העיר למרכז של תרבות ולמידה יהודית, והיא שימשה ביתם של כמה מהוגי הדעות היהודיים החשובים באותה תקופה.

כלכלת זכרון יעקב

כיום, זכרון יעקב מהווה מרכז כלכלי חשוב במחוז חיפה. בעיר פועלים מגוון עסקים, ביניהם פארק תעשייה גדול וכמה חברות היי-טק. בעיר נמצאים גם מספר יקבים, והיא ידועה ביינות ובייצור שמן זית. התיירות היא גם חלק חשוב מכלכלת העיר, שכן היא מהווה בית למספר אתרים ואטרקציות היסטוריות.

אטרקציות בזכרון יעקב

בזכרון יעקב שוכנות מספר אטרקציות, ביניהן מוזיאון זכרון יעקב, המאכלס אוסף של חפצים מתולדות העיר. בעיר שוכנים גם מספר פארקים ושמורות טבע, ביניהם הגן הלאומי זכרון יעקב. בעיר נמצאים גם מספר אתרים דתיים, ביניהם בית הכנסת זכרון יעקב ובית העלמין זכרון יעקב.

דמוגרפיה של זכרון יעקב

בזכרון יעקב מתגוררים כ-20,000 איש. רוב האוכלוסייה היא יהודית, עם מיעוט ערבי קטן. בעיר מתגוררים גם מספר מהגרים מברית המועצות לשעבר, וכן מאתיופיה וממדינות נוספות.

הסעות בזכרון יעקב

לזכרון יעקב מגיעים מספר קווי אוטובוס וכן תחנת רכבת זכרון יעקב. לעיר משרתות גם מספר חברות מוניות, והיא מחוברת לשאר חלקי ישראל במנהרות הכרמל המקשרות אותה לחיפה.

טבלת מידע על זכרון יעקב

מקום מחוז חיפה, ישראל
אוּכְלוֹסִיָה 20,000
כַּלְכָּלָה פארק תעשייה, חברות הייטק, יקבים, הפקת שמן זית, תיירות
אטרקציות מוזיאון זכרון יעקב, גן לאומי זכרון יעקב, בית הכנסת זכרון יעקב, בית עלמין זכרון יעקב
הוֹבָלָה קווי אוטובוס, תחנת רכבת זכרון יעקב, מוניות, מנהרות הכרמל

למידע נוסף על זכרון יעקב, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן