דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקם קלנסווה?

היכן ממוקם קלנסווה?

היכן ממוקם קלנסווה?

מה זה קלנסווה?

קלנסווה היא עיירה קטנה הממוקמת בחלק הצפוני של הגדה המערבית. הוא ממוקם בגבעות השומרון, והוא חלק ממחוז ג'נין. חיים בו כ-4,000 בני אדם, רובם ממוצא פלסטיני. העיירה ידועה במטעי הזיתים שלה, המהווים מקור פרנסה מרכזי למקומיים.

ההיסטוריה של קלנסווה

לקלנסווה יש היסטוריה ארוכה, עם עדויות להתיישבות אנושית עוד מתקופת הברונזה. העיירה הייתה מאוכלסת על ידי עמים שונים במשך מאות שנים, ביניהם הכנענים, בני ישראל והרומאים. בתקופה האחרונה יותר, העיירה הייתה חלק מהאימפריה העות'מאנית, ובהמשך המנדט הבריטי של פלסטין.

הגיאוגרפיה של קלנסווה

קלנסווה ממוקמת בחלקה הצפוני של הגדה המערבית, בגבעות השומרון. הוא ממוקם בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים. העיירה מוקפת בכמה כפרים נוספים, ביניהם כפר קדום, כפר ראי וכפר מליק. העיירה ממוקמת כ-25 קילומטרים מהעיר שכם.

תרבות קלנסווה

קלנסווה היא עיירה מוסלמית ברובה, ותושביה הם בעיקר ממוצא פלסטיני. העיירה ידועה במטעי הזיתים שלה, המהווים מקור פרנסה מרכזי למקומיים. בעיירה יש גם חיי תרבות תוססים, עם מספר פסטיבלים ואירועים המתקיימים במהלך השנה. בעיירה יש גם כמה אתרים היסטוריים, כולל חורבות בית כנסת עתיק.

סיכום

קלנסווה היא עיירה קטנה הממוקמת בחלקה הצפוני של הגדה המערבית. חיים בו כ-4,000 בני אדם, רובם ממוצא פלסטיני. העיירה ידועה במטעי הזיתים שלה, המהווים מקור פרנסה מרכזי למקומיים. לקלנסווה יש היסטוריה ארוכה, עם עדויות להתיישבות אנושית עוד מתקופת הברונזה. בעיירה יש גם כמה אתרים היסטוריים, כולל חורבות בית כנסת עתיק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן