דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת פראג באירופה?

היכן ממוקמת פראג באירופה?

היכן ממוקמת פראג באירופה?

פראג באירופה

מיקומה של פראג באירופה

פראג היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של הרפובליקה הצ'כית. הוא ממוקם בחלק המרכזי של המדינה, באזור ההיסטורי של בוהמיה. פראג ממוקמת על גדות נהר הוולטאבה, בצפון מערב צ'כיה. העיר גובלת בגרמניה במערב, אוסטריה בדרום, סלובקיה במזרח ופולין בצפון.

הגיאוגרפיה של פראג

פראג ממוקמת באמצע צ'כיה, באזור ההיסטורי של בוהמיה. העיר ממוקמת על גדות נהר הוולטאבה, בצפון מערב המדינה. העיר גובלת בגרמניה במערב, אוסטריה בדרום, סלובקיה במזרח ופולין בצפון. לעיר שטח של 496 קמ"ר ואוכלוסייה של 1.3 מיליון איש.

האקלים של פראג

בפראג יש אקלים יבשתי ממוזג עם ארבע עונות שונות. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא סביב 20 מעלות צלזיוס ובחורף היא יכולה לרדת ל-2 מעלות צלזיוס. בעיר יורדים בממוצע 600 מ"מ של משקעים בשנה.

כלכלת פראג

פראג היא המרכז הכלכלי והתרבותי של צ'כיה. העיר היא ביתם של חברות רב לאומיות רבות והיא יעד תיירותי מרכזי. כלכלת העיר מתבססת בעיקר על שירותים, תעשייה ותיירות. העיר היא גם מרכז תחבורה מרכזי, עם שדה תעופה בינלאומי ומערכת תחבורה ציבורית מודרנית.

תרבות פראג

פראג היא מרכז תרבות מרכזי באירופה. העיר היא ביתם של מוזיאונים רבים, גלריות, תיאטראות ומוסדות תרבות אחרים. העיר היא גם ביתם של פסטיבלים ואירועים רבים, כמו פסטיבל המוזיקה הבינלאומי של פראג אביב ופסטיבל הסרטים של פראג.

שולחן פראג באירופה

מדינה מקום אֵזוֹר אוּכְלוֹסִיָה
הרפובליקה הצ'כית מרכז אירופה 496 ק"מ 2 1.3 מיליון

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן