דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת פנמה?

היכן ממוקמת פנמה?

היכן ממוקמת פנמה?

היכן ממוקמת פנמה?

מיקום גיאוגרפי של פנמה

פנמה היא מדינה השוכנת במרכז אמריקה, גובלת בקוסטה ריקה בצפון מערב, בקולומביה בדרום מזרח, בים הקריבי בצפון ובאוקיינוס השקט בדרום. פנמה היא המדינה הדרומית ביותר של מרכז אמריקה.

הגיאוגרפיה של פנמה

פנמה ממוקמת על איסתמוס צר המחבר בין צפון ודרום אמריקה. למדינה שטח כולל של 75,517 קמ"ר (29,157 מייל רבוע), מה שהופך אותה למדינה השנייה בקטנה ביותר במרכז אמריקה אחרי אל סלבדור. לפנמה יש קו חוף של 2,490 קילומטרים (1,543 מיילים).

היסטוריה של פנמה

תושביה הראשונים של פנמה היו שבטים ילידים, כמו שבטי הקוואס והקוקלה. האירופאי הראשון שחקר את פנמה היה כריסטופר קולומבוס, שנחת בחוף הים הקריבי בשנת 1502. בשנת 1513 הפך ואסקו נונייז דה בלבואה לאירופה הראשון שחצה את האיסטמוס של פנמה והגיע לאוקיינוס השקט.

קולוניזציה של פנמה

בשנת 1519 הפכה פנמה לחלק מהאימפריה הספרדית. הספרדים הקימו מספר יישובים באזור והקימו את העיר פנמה בשנת 1519. העיר הפכה למרכז מסחר מרכזי של האימפריה הספרדית והייתה נקודת המוצא של ציי האוצר הספרדיים. בשנת 1821, פנמה הכריזה על עצמאותה מספרד והצטרפה לרפובליקה החדשה של גראן קולומביה.

עצמאות פנמה

ב-1903 הכריזה פנמה על עצמאותה מקולומביה והפכה למדינה עצמאית. ארצות הברית הייתה מעורבת רבות בהקמת האומה החדשה וחתמה על אמנת היי-בונאו-ורילה, המעניקה לארה"ב זכויות בלעדיות לבנות ולהפעיל את תעלת פנמה. התעלה הושלמה בשנת 1914 והיא פועלת עד היום.

פנמה מודרנית

כיום, פנמה היא רפובליקה דמוקרטית עם אוכלוסייה של למעלה מ-4 מיליון איש. למדינה יש כלכלה צומחת והיא יעד תיירותי מרכזי. פנמה היא גם ביתם של תעלת פנמה, אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם.

פנמה בעולם

פנמה חברה באו"ם, בארגון מדינות אמריקה, בארגון הסחר העולמי ובארגונים בינלאומיים נוספים. המדינה היא גם שותפת סחר מרכזית עם ארצות הברית ומדינות אחרות באזור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן