דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת הונדורס?

היכן ממוקמת הונדורס?

היכן ממוקמת הונדורס?

היכן ממוקמת הונדורס?

הגיאוגרפיה של הונדורס

הונדורס היא מדינה במרכז אמריקה השוכנת בים הקריבי. היא גובלת בגואטמלה, אל סלבדור וניקרגואה. למדינה שטח כולל של 112,492 קמ"ר, מה שהופך אותה למדינה השנייה בגודלה במרכז אמריקה. היא מחולקת ל-18 מחלקות, כאשר עיר הבירה טגוסיגלפה היא הגדולה ביותר.

האקלים של הונדורס

להונדורס אקלים טרופי, עם טמפרטורות הנעות בין 24°C (75°F) ל-29°C (84°F). המדינה חווה שתי עונות נפרדות: העונה היבשה, הנמשכת מנובמבר עד אפריל, והעונה הרטובה, הנמשכת ממאי עד אוקטובר. במהלך העונה הרטובה, הונדורס מועדת להוריקנים וסערות טרופיות.

הגיאוגרפיה של הונדורס

הונדורס היא מדינה הררית, כאשר הפסגה הגבוהה ביותר היא סרו לאס מינאס, הניצבת בגובה של 2,870 מטר (9,415 רגל). המדינה היא ביתם של מספר נהרות, כולל הפטוקה, האולואה והקוקו. החוף הקריבי מאופיין במישור חוף צר, בעוד שחוף האוקיינוס השקט מאופיין בשפלה ובביצות.

כלכלת הונדורס

להונדורס יש כלכלה מתפתחת, כאשר רוב אוכלוסייתה חיה בעוני. היצוא העיקרי של המדינה כולל קפה, בננות ופירות ים. תיירות היא גם מקור הכנסה חשוב למדינה, כשהיעדים הפופולריים ביותר הם איי המפרץ, קופאן וחורבות המאיה של קופאן.

הדמוגרפיה של הונדורס

בהונדורס יש אוכלוסייה של כ-9 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה היא ממוצא מסטיזו. השפה הרשמית היא ספרדית, ורוב האוכלוסייה היא קתולית. במדינה יש גם אוכלוסייה קטנה של ילידים, כולל המיסקיטו, הגריפונה והטוואקה.

ממשלת הונדורס

הונדורס היא רפובליקה דמוקרטית, כאשר הנשיא הוא ראש המדינה וראש הממשלה הוא ראש הממשלה. המדינה מחולקת ל-18 מחלקות, שכל אחת מהן מנוהלת על ידי מושל. המדינה חברה באו"ם, בארגון מדינות אמריקה ובמערכת האינטגרציה של מרכז אמריקה.

תרבות הונדורס

הונדורס היא ביתם של תרבות עשירה, כאשר המוזיקה והריקוד המסורתיים של המדינה מושפעים מאוד מהשורשים האפריקאים והספרדיים שלה. המדינה ידועה גם במלאכות הצבעוניות שלה, כמו כלי חרס, סלסלות וגילוף בעץ. המטבח של הונדורס הוא גם ייחודי, כאשר מאכלים כמו בלאדות, טאג'דה וטמאלס הם פופולריים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן