דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מוסד ישע?

היכן ממוקמת מוסד ישע?

היכן ממוקמת מוסד ישע?

מהי מוסד ישע?

מוסד ישע הוא כפר קטן השוכן בצפון הארץ. הוא ממוקם ברמת הגולן, ליד הכנרת ונהר הירדן. בכפר מתגוררים כ-500 בני אדם, רובם ממוצא סורי ולבנוני.

תולדות מוסד ישע

מוסד ישע נוסדה בסוף המאה ה-19 על ידי עולי סוריה ולבנון. הכפר נקרא במקור "מושב ישע", שפירושו בעברית "כפר יש"ע. השם שונה למוסד ישע בשנות ה-50. הכפר שייך לרמת הגולן מאז 1967, אז נכבש על ידי הצבא הישראלי במהלך מלחמת ששת הימים.

מיקום מוסד ישע

מוסד ישע ממוקמת בצפון הארץ, ברמת הגולן. הוא ממוקם ליד הכנרת ונהר הירדן. הכפר נמצא במרחק של כ-25 ק"מ מהעיר טבריה, וכ-40 ק"מ מהעיר חיפה.

כלכלת מוסד ישע

כלכלת מוסד ישע מבוססת במידה רבה על חקלאות. הכפר ידוע בייצור של תפוחים, אגסים ופירות אחרים. בנוסף, הכפר הוא ביתם של מספר עסקים קטנים, כגון מסעדות, בתי קפה וחנויות.

תרבות מוסד ישע

התרבות של מוסד ישע היא שילוב של מסורות סוריות ולבנוניות. בכפר מתקיימים מספר אירועי תרבות, כמו פסטיבלים וקונצרטים. בנוסף, הכפר הוא ביתם של מספר אתרים דתיים, כמו כנסיות ומסגדים.

סיכום

מוסד ישע הוא כפר קטן השוכן בצפון הארץ, ברמת הגולן. בכפר חיים כ-500 בני אדם, רובם ממוצא סורי ולבנוני. כלכלת הכפר מבוססת במידה רבה על חקלאות, והתרבות היא שילוב של מסורות סוריות ולבנוניות. מוסד ישע ממוקמת ליד הכנרת ונהר הירדן, ונמצאת במרחק של כ-25 ק"מ מהעיר טבריה ו-40 ק"מ מהעיר חיפה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן