דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת כפר סבא?

היכן ממוקמת כפר סבא?

היכן ממוקמת כפר סבא?

מה זה כפר סבא?

כפר סבא היא עיר השוכנת באזור השרון במחוז המרכז בישראל. הוא ממוקם כ-10 קילומטרים מזרחית לים התיכון וכ-20 קילומטרים צפונית-מזרחית לתל אביב. כפר סבא היא העיר הרביעית בגודלה במחוז המרכז בישראל ומתגוררים בה למעלה מ-95,000 תושבים. העיר נוסדה בשנת 1882 על ידי מהגרים יהודים מתימן וכיום היא עיר מודרנית משגשגת.

היכן ממוקמת כפר סבא?

כפר סבא ממוקמת במחוז המרכז בישראל, באזור השרון. הוא ממוקם כ-10 קילומטרים מזרחית לים התיכון וכ-20 קילומטרים צפונית-מזרחית לתל אביב. העיר גובלת בערים הוד השרון, רעננה וכפר יונה.

היסטוריה של כפר סבא

כפר סבא נוסדה בשנת 1882 על ידי עולים יהודים מתימן. העיר נודעה בתחילה בשם "כפר צבי" ונקראה על שמו של מייסד העיירה, צבי שלמה. בשנת 1884 שונה שמה של העיירה ל"כפר סבא" על שם הביטוי המקראי "כפר סבא שמש" שפירושו "כפר אל השמש". בתחילת המאה ה-20, העיר הייתה ביתם של אוכלוסייה יהודית גדולה והייתה מרכז מרכזי ללמידה ותרבות יהודית. במהלך מלחמת ערב-ישראל ב-1948 נכבשה העיר על ידי הצבא הירדני, אך לאחר מכן נכבשה מחדש על ידי ישראל במלחמת ששת הימים ב-1967.

כפר סבא היום

כיום כפר סבא היא עיר מודרנית עם כלכלה משגשגת. העיר היא ביתם של מגוון תעשיות, כולל אלקטרוניקה, טקסטיל ועיבוד מזון. בכפר סבא נמצאים גם מספר מוסדות לימוד, ביניהם אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר-אילן והאוניברסיטה הפתוחה בישראל. העיר היא יעד תיירותי פופולרי, עם מגוון אטרקציות, ביניהן מוזיאון כפר סבא, גן החיות של כפר סבא ופארק כפר סבא.

טבלת מידע כפר סבא

מקום אוּכְלוֹסִיָה מְבוּסָס
מחוז מרכז ישראל, אזור השרון 95,000 1882

למידע נוסף על כפר סבא

למידע נוסף על כפר סבא, בדוק את החיפוש הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן