דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סוריה?

היכן ממוקמת סוריה?

היכן ממוקמת סוריה?

היכן ממוקמת סוריה?

גיאוגרפיה של סוריה

סוריה ממוקמת במזרח התיכון, גובלת בים התיכון. היא גובלת עם טורקיה בצפון, עיראק במזרח, ירדן בדרום, ולבנון וישראל בדרום מערב. סוריה היא מדינה קטנה, עם שטח של 185,180 קמ"ר בלבד.

האקלים של סוריה

בסוריה יש אקלים ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש וחורף מתון ורטוב. האקלים יבש בדרך כלל בחלק המזרחי של המדינה, בעוד שבמערב המדינה לח יותר. הטמפרטורה הממוצעת בסוריה היא סביב 18°C (64°F).

אוכלוסיית סוריה

בסוריה יש אוכלוסייה מוערכת של 22 מיליון בני אדם, כאשר רוב האוכלוסייה היא ערבית. האוכלוסייה מורכבת גם מכורדים, ארמנים וקבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית של סוריה היא ערבית, אם כי מדוברות גם אנגלית וצרפתית.

כלכלת סוריה

כלכלת סוריה מבוססת ברובה על חקלאות, כאשר חיטה, שעורה וכותנה הם הגידולים העיקריים. לסוריה יש גם מאגרי נפט מסוימים, המהווים חלק גדול מהיצוא של המדינה. גם התיירות היא חלק חשוב מהכלכלה, כאשר מבקרים רבים מגיעים לבקר באתרים ובאנדרטאות העתיקות של המדינה.

תרבות סוריה

לסוריה יש מורשת תרבותית עשירה, עם אתרים עתיקים ומונומנטים רבים. המדינה ידועה גם במוזיקה ובמטבח המסורתי שלה, המושפע מהמורשת הערבית והים תיכונית שלה. סוריה היא גם ביתם של מספר אתרים דתיים, ביניהם מסגד אומיה בדמשק, שהוא אחד המסגדים העתיקים בעולם.

הפוליטיקה של סוריה

סוריה היא רפובליקה, עם נשיא שנבחר בהצבעה עממית. הנשיא הנוכחי הוא בשאר אל-אסד, שנמצא בשלטון מאז שנת 2000. סוריה חברה באו"ם, בליגה הערבית ובארגון לשיתוף פעולה איסלאמי.

היסטוריה של סוריה

לסוריה היסטוריה ארוכה ועשירה, הנמשכת עוד בימי קדם. זה היה חלק מהאימפריות העתיקות של האשורים, הבבלים, הפרסים, היוונים והרומאים. סוריה הייתה גם חלק מהאימפריה העות'מאנית עד למלחמת העולם הראשונה, אז הפכה למנדט צרפתי. סוריה הכריזה על עצמאותה ב-1946, ומאז היא רפובליקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן