דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת כורדיסטן?

היכן ממוקמת כורדיסטן?

היכן ממוקמת כורדיסטן?

מה זה כורדיסטן?

כורדיסטן היא אזור הממוקם במזרח התיכון ומחולק בין ארבע מדינות: עיראק, איראן, סוריה וטורקיה. הוא ביתם של העם הכורדי, הקבוצה האתנית הגדולה ביותר במזרח התיכון ללא מדינה משלהם. לאזור יש היסטוריה ארוכה של מאבק לאוטונומיה ועצמאות.

היכן ממוקמת כורדיסטן?

כורדיסטן בעיראק

אזור כורדיסטן העיראקי נמצא בצפון עיראק וגובל עם טורקיה ואיראן. זהו האזור הגדול והאוטונומי מבין ארבעת האזורים הכורדים. לאזור יש ממשלה משלו, הממשלה האזורית של כורדיסטן (KRG), וכוח צבאי משלו, הפשמרגה.

כורדיסטן באיראן

אזור כורדיסטן האיראני ממוקם בצפון מערב איראן וגובל בעיראק ובטורקיה. הוא ביתם של רוב האוכלוסייה הכורדית האיראנית. האזור הוא ברובו אוטונומי, עם ממשלה מקומית משלו, המפלגה הדמוקרטית של איראן כורדיסטאן (KDPI).

כורדיסטן בסוריה

אזור כורדיסטן הסורי נמצא בצפון מזרח סוריה וגובל עם טורקיה ועיראק. הוא ביתם של רוב האוכלוסייה הכורדית הסורית. האזור הוא אוטונומי ברובו, עם ממשלה מקומית משלו, מפלגת האיחוד הדמוקרטי (PYD).

כורדיסטן בטורקיה

חבל כורדיסטן הטורקית ממוקם בדרום מזרח טורקיה וגובל בעיראק וסוריה. הוא ביתם של רוב האוכלוסייה הכורדית הטורקית. האזור אוטונומי ברובו, עם ממשלה מקומית משלו, מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK).

סיכום

כורדיסטן היא אזור הממוקם במזרח התיכון ומחולק בין ארבע מדינות: עיראק, איראן, סוריה וטורקיה. הוא ביתם של העם הכורדי, הקבוצה האתנית הגדולה ביותר במזרח התיכון ללא מדינה משלהם. לאזור היסטוריה ארוכה של מאבק לאוטונומיה ועצמאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן