דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת טהרן?

היכן ממוקמת טהרן?

היכן ממוקמת טהרן?

היכן ממוקמת טהרן?

מבוא

טהראן היא בירת איראן והעיר הגדולה במזרח התיכון. הוא ממוקם בחלק הצפון-מרכזי של המדינה, על מורדות רכס הרי אלבורז. טהראן היא המרכז הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של איראן, והיא מהווה ביתם של נקודות ציון חשובות רבות, כולל מגדל אזדי, מגדל מילאד וארמון גולסטן.

הגיאוגרפיה של טהראן

טהראן ממוקמת בחלק הצפון-מרכזי של איראן, על מורדות רכס הרי אלבורז. היא גובלת במחוזות מאזנדראן וסמנאן מצפון, קום ומרקזי מדרום, אלבורז' ממערב וקזווין ממזרח. העיר ממוקמת בגובה של 1,200 מטר (3,900 רגל) מעל פני הים, והאקלים שלה מסווג כצחיח למחצה.

אוכלוסיית טהראן

נכון לשנת 2020, אוכלוסיית טהראן מוערכת בכ-8.7 מיליון איש. העיר היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, עם אנשים מכל רחבי איראן וממדינות אחרות המתגוררים בעיר. טהראן היא העיר המאוכלסת ביותר באיראן והעיר השנייה בגודלה במזרח התיכון.

כלכלת טהראן

טהראן היא המרכז הכלכלי והתעשייתי של איראן, והיא מהווה בית לחברות ותעשיות מרכזיות רבות. העיר היא מרכז מרכזי לתעשיית הרכב, והיא גם מרכז מרכזי לבנקאות ופיננסים. טהראן היא גם ביתם של אוניברסיטאות רבות, מרכזי מחקר ומוסדות חינוך אחרים.

תרבות טהראן

טהראן היא המרכז התרבותי של איראן, והיא ביתם של מוזיאונים, גלריות ומוסדות תרבות רבים אחרים. העיר היא גם ביתם של תיאטראות רבים, בתי קולנוע ומקומות בילוי אחרים. טהראן היא גם ביתם של אתרים היסטוריים רבים, כולל ארמון גולסטן, מגדל אזדי ומגדל מילאד.

סיכום

טהראן היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של איראן, והיא ממוקמת בחלק הצפוני-מרכזי של המדינה, על מורדות רכס הרי אלבורז. העיר היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, והיא המרכז הכלכלי והתרבותי של איראן. טהראן היא גם ביתם של ציוני דרך חשובים רבים, מוזיאונים, גלריות ומוסדות תרבות אחרים.

למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן