דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת טוגו?

היכן ממוקמת טוגו?

היכן ממוקמת טוגו?

היכן ממוקמת טוגו?

מדינה מקום
ללכת מערב אפריקה

מיקומה של טוגו במערב אפריקה

טוגו היא מדינה קטנה במערב אפריקה הממוקמת בין גאנה לבנין. היא גובלת בבורקינה פאסו בצפון, במפרץ גינאה בדרום ובאוקיינוס האטלנטי במערב. לטוגו שטח אדמה כולל של 22,000 קמ"ר (8,500 מייל רבוע), מה שהופך אותה לאחת המדינות הקטנות ביותר באפריקה.

ההיסטוריה והתרבות של טוגו

לטוגו היסטוריה ארוכה ועשירה. הוא היה מיושב במקור על ידי אנשי Ewe, שאליהם הצטרפו מאוחר יותר קבוצות אתניות אחרות. המדינה התיישבה על ידי הגרמנים בסוף המאה ה-19, ולאחר מכן נכבשה על ידי הצרפתים במהלך מלחמת העולם הראשונה. לאחר קבלת עצמאות ב-1960, טוגו נשלטה על ידי שורה של דיקטטורות צבאיות. כיום טוגו היא רפובליקה דמוקרטית עם אוכלוסייה של כ-8 מיליון איש.

טוגו היא מדינה מגוונת מבחינה תרבותית, עם מגוון של קבוצות אתניות ושפות. צרפתית היא השפה הרשמית, אבל אנשים רבים מדברים גם איווה, קאבי ומינה. המדינה היא נוצרית בעיקרה, אך ישנן גם אוכלוסיות משמעותיות של מוסלמים, אנימיסטים וחסידי דתות אפריקאיות מסורתיות.

הכלכלה ומשאבי הטבע של טוגו

כלכלת טוגו מבוססת במידה רבה על חקלאות, כאשר כותנה, קפה וקקאו הם היצוא העיקרי. במדינה יש גם מרבצים משמעותיים של פוספטים, אבן גיר ושיש. תיירות היא מקור הכנסה חשוב, כאשר החופים, ההרים וחיות הבר של המדינה מושכים מבקרים מרחבי העולם.

המצב הפוליטי של טוגו

טוגו נגועה בחוסר יציבות פוליטית בשנים האחרונות. בשנת 2005 התקבלה חוקה חדשה, שקבעה חופש פוליטי רב יותר והקמת מערכת רב-מפלגתית. מאז נערכו במדינה כמה בחירות, למרות שהן ספגו האשמות על הונאה והפחדת בוחרים.

היחסים הבינלאומיים של טוגו

טוגו היא חברה באיחוד האפריקאי, בקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה ובאו"ם. למדינה יש קשרים הדוקים עם צרפת, המעצמה הקולוניאלית לשעבר, וגם מקיימת יחסים חזקים עם שכנותיה במערב אפריקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן