דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת גינאה המשוונית?

היכן ממוקמת גינאה המשוונית?

היכן ממוקמת גינאה המשוונית?

היכן ממוקמת גינאה המשוונית?

גינאה המשוונית היא מדינה במרכז אפריקה

גינאה המשוונית ממוקמת במרכז אפריקה, גובלת במפרץ ביאפרה, בין קמרון לגבון. זוהי המדינה האפריקאית היחידה עם ספרדית כשפה רשמית. בירת גינאה המשוונית היא מלאבו, הממוקמת באי ביוקו.

גיאוגרפיה של גינאה המשוונית

גינאה המשוונית היא מדינה קטנה וטרופית השוכנת בחוף המערבי של מרכז אפריקה. יש לה שטח של 28,051 קמ"ר (10,831 מייל רבוע). המדינה מחולקת לשני חלקים: אזור היבשת של ריו מוני, ואזור הביוקו, הכולל את האיים ביוקו (לשעבר פרננדו פו) ואנובון.

האקלים של גינאה המשוונית

לגינאה המשוונית אקלים טרופי, עם טמפרטורות הנעות בין 22 ל-32 מעלות צלזיוס (72 עד 90 מעלות פרנהייט). העונה הגשומה נמשכת מאפריל עד נובמבר, כאשר הגשמים החזקים ביותר מתרחשים בספטמבר ובאוקטובר.

אוכלוסיית גינאה המשוונית

אוכלוסיית גינאה המשוונית מוערכת ב-1.2 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא ממוצא בנטו, עם מיעוט של אירופאים וקבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית היא ספרדית, אם כי מדובר גם בצרפתית ופורטוגזית.

כלכלת גינאה המשוונית

גינאה המשוונית היא מדינה קטנה ועשירה בנפט. נפט וגז טבעי מהווים יותר מ-90% מהיצוא של המדינה. יצוא אחר כולל עץ, קקאו וקפה. המדינה היא גם יצרנית גדולה של קקאו, קפה ועץ.

ממשלת גינאה המשוונית

גינאה המשוונית היא רפובליקה, עם נשיא שנבחר בהצבעה עממית. הנשיא הוא ראש המדינה, ונעזר בראש ממשלה. המדינה מחולקת לשבעה מחוזות, לכל אחד מושל משלו.

תרבות גינאה המשוונית

התרבות של גינאה המשוונית היא שילוב של השפעות אפריקאיות, ספרדיות ופורטוגזיות. המוזיקה של המדינה היא שילוב של מקצבים אפריקאים מסורתיים ופופ מודרני. גם ריקודים מסורתיים פופולריים, וכך גם פסטיבלים החוגגים את עצמאותה של המדינה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן