דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת וייטנאם?

היכן ממוקמת וייטנאם?

היכן ממוקמת וייטנאם?

היכן ממוקמת וייטנאם?

וייטנאם ממוקמת בדרום מזרח אסיה, גובלת במפרץ תאילנד, במפרץ טונקין ובים סין הדרומי. היא חולקת גבולות יבשתיים עם סין, לאוס וקמבודיה. המדינה ידועה רשמית בשם הרפובליקה הסוציאליסטית של וייטנאם.

טבלת מידע על וייטנאם

שם המדינה עיר בירה שטח (קמ"ר)
וייטנאם האנוי 331,210

הגיאוגרפיה של וייטנאם

וייטנאם היא מדינה ארוכה וצרה השוכנת בדרום מזרח אסיה. היא גובלת בסין בצפון, בלאוס ובקמבודיה במערב, ובים סין הדרומי במזרח ובדרום. המדינה מחולקת לארבעה אזורים גיאוגרפיים מובהקים: דלתת הנהר האדום בצפון, מישורי החוף במרכז, הרמות הגבוהות במערב ודלתת המקונג בדרום.

האקלים של וייטנאם

בווייטנאם יש אקלים מונסון טרופי, עם טמפרטורות חמות לאורך כל השנה. הטמפרטורה הממוצעת היא בסביבות 25°C (77°F) והלחות בדרך כלל גבוהה. העונה הגשומה נמשכת ממאי עד אוקטובר, כאשר הגשמים הכבדים ביותר מתרחשים בדרום. העונה היבשה נמשכת מנובמבר עד אפריל.

אוכלוסיית וייטנאם

בווייטנאם יש אוכלוסייה של למעלה מ-97 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה-14 המאוכלסת בעולם. רוב האוכלוסייה מורכבת מוייטנאמים אתניים, עם מיעוטים של המונג, חמר וקבוצות אתניות אחרות. השפה הרשמית היא וייטנאמית.

כלכלת וייטנאם

לווייטנאם יש כלכלה צומחת במהירות, עם תוצר של למעלה מ-260 מיליארד דולר. המדינה היא יצואנית גדולה של אורז, קפה ופירות ים, והיא גם יצרנית גדולה של טקסטיל, הנעלה ואלקטרוניקה. התיירות היא גם חלק חשוב מהכלכלה, עם למעלה מ-10 מיליון מבקרים מדי שנה.

התרבות של וייטנאם

לווייטנאם יש תרבות עשירה שהיא שילוב של השפעות סיניות, צרפתיות וילידים. המדינה ידועה במטבח התוסס שלה, שהוא תערובת של טעמים מכל רחבי דרום מזרח אסיה. בודהיזם הוא הדת העיקרית, ויש גם הרבה אמונות אנימיסטיות ועם. האמנויות המסורתיות של מוזיקה, ריקוד ותיאטרון נהוגות עד היום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן