דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת הולנד?

היכן ממוקמת הולנד?

היכן ממוקמת הולנד?

היכן ממוקמת הולנד?

מבוא

הולנד, המכונה גם הולנד, היא מדינה השוכנת בצפון מערב אירופה. היא גובלת בגרמניה במזרח, בבלגיה בדרום ובים הצפוני בצפון מערב. הולנד היא מדינה מאוכלסת בצפיפות, עם אוכלוסייה של כ-17 מיליון איש. זוהי הכלכלה השישית בגודלה באיחוד האירופי והשלוש עשרה בגודלה בעולם.

גֵאוֹגרַפיָה

הולנד היא מדינה קטנה, המשתרעת על שטח של 41,543 קמ"ר בלבד. היא מחולקת ל-12 מחוזות, כאשר עיר הבירה אמסטרדם נמצאת במחוז צפון הולנד. המדינה ברובה מישורית, כשהנקודה הגבוהה ביותר היא ואלסרברג, שנמצאת רק 322 מטר מעל פני הים. הולנד היא ביתם של מספר נהרות, אגמים ותעלות, כמו גם איים רבים בים הצפוני.

אַקלִים

בהולנד יש אקלים ממוזג, עם חורף מתון וקיץ חמים. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא סביב 21 מעלות צלזיוס, ובחורף היא סביב 4 מעלות צלזיוס. במדינה יורדים בממוצע 790 מ"מ גשם בשנה, כאשר הכי הרבה גשם יורד בסתיו ובחורף.

כַּלְכָּלָה

הולנד היא כלכלה מפותחת מאוד, עם תוצר של כ-945 מיליארד דולר. המדינה ידועה במגזר החקלאי היצרני שלה, המהווה כ-2% מהתמ"ג של המדינה. הולנד היא גם יצואנית גדולה של סחורות, כגון מכונות, כימיקלים ומוצרי מזון.

תַרְבּוּת

הולנד היא מדינה רב תרבותית, עם אוכלוסיה מגוונת של אנשים מכל רחבי העולם. המדינה ידועה בתרבות התוססת שלה, הכוללת מגוון של אמנות, מוזיקה ומאכלים. הולנד היא גם ביתם של מספר פסטיבלים, כמו אירוע הריקוד השנתי של אמסטרדם ופסטיבל הסרטים הבינלאומי ברוטרדם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן