דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת גרמניה?

היכן ממוקמת גרמניה?

היכן ממוקמת גרמניה?

היכן ממוקמת גרמניה?

גרמניה ממוקמת במרכז ומערב אירופה. היא גובלת בתשע מדינות והיא המדינה המאוכלסת ביותר באירופה. יש לה שטח כולל של 357,386 קמ"ר ואוכלוסייה של 82 מיליון איש. גרמניה היא רפובליקה פדרלית ומחולקת לשש עשרה מדינות.

מדינות גובלות

מדינה אורך גבול (ק"מ)
דנמרק 68
פּוֹלִין 456
הרפובליקה הצ'כית 802
אוֹסְטְרֵיָה 784
שוויץ 334
צָרְפַת 451
לוקסמבורג 138
בלגיה 167
הולנד 567

גֵאוֹגרַפיָה

גרמניה היא ברובה מדינה נמוכה, כאשר הגובה הגבוה ביותר הוא צוגספיץ בגובה 2,962 מטר. המדינה מחולקת לשני אזורים נפרדים על ידי קו פרשת המים של הריין-מיין-דנובה. האזור הצפוני נשלט על ידי מישור צפון גרמניה, ואילו האזור הדרומי נשלט על ידי הרמה המרכזית. המדינה היא גם ביתם של כמה נהרות מרכזיים, כולל הריין, הדנובה והאלבה.

אַקלִים

בגרמניה יש אקלים ממוזג, עם חורפים קרים וקיץ מתון. הטמפרטורה הממוצעת בחורף היא סביב 0 מעלות צלזיוס, בעוד בקיץ היא סביב 20 מעלות צלזיוס. במדינה יורדים בממוצע 700 מ"מ של משקעים בשנה.

כַּלְכָּלָה

לגרמניה יש כלכלה מפותחת מאוד, עם תוצר של 3.9 טריליון דולר בשנת 2019. המדינה היא הכלכלה הגדולה באירופה והרביעית בגודלה בעולם. היא גם יצואנית גדולה של סחורות ושירותים, כשהיצוא מהווה למעלה מ-50% מהתמ"ג שלה. המדינה היא גם מקבלת מרכזית של השקעות זרות ישירות.

אוּכְלוֹסִיָה

בגרמניה יש 82 מיליון תושבים, מה שהופך אותה למדינה המאוכלסת ביותר באירופה. האוכלוסייה מרוכזת ברובה בחלקים המערביים והדרומיים של המדינה. הערים הגדולות ביותר הן ברלין, המבורג, מינכן וקלן.

תַרְבּוּת

לגרמניה יש מורשת תרבותית עשירה, עם מגוון רחב של אמנות, מוזיקה, ספרות ואדריכלות. המדינה היא גם ביתם של מספר פסטיבלים מפורסמים, כולל אוקטוברפסט ושוקי חג המולד. המטבח הגרמני הוא גם פופולרי, כאשר מנות כמו ברטוורסט, שניצל וכרוב כבוש נהנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן