דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת בריסל?

היכן ממוקמת בריסל?

היכן ממוקמת בריסל?

היכן ממוקמת בריסל?

בריסל היא בירת בלגיה וממוקמת במרכז המדינה. העיר היא הגדולה בבלגיה והיא ביתם של מוסדות האיחוד האירופי. זוהי גם עיר הבירה של אזור הבירה בריסל, אזור אוטונומי של בלגיה.

מיקום גאוגרפי

בריסל ממוקמת בחלק המרכזי של בלגיה, באזור פלנדריה. הוא ממוקם באמצע המדינה, בין פלנדריה דוברת ההולנדית בצפון לוואלוניה דוברת הצרפתית בדרום. העיר ממוקמת בגובה של כ-66 מטר מעל פני הים.

אזורים מסביב

בריסל מוקפת בעיריות Vilvoorde, Zaventem, Machelen, Asse, Dilbeek, Sint-Pieters-Leeuw, Drogenbos, Linkebeek, Sint-Genesius-Rode, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Overijse ו-Hoilaart.

אַקלִים

בבריסל יש אקלים אוקיאני, עם קיץ מתון וחורפים קרירים. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא סביב 21 מעלות צלזיוס, ובחורף היא סביב 4 מעלות צלזיוס.

כַּלְכָּלָה

בריסל היא מרכז כלכלי חשוב בבלגיה, עם התמקדות חזקה בשירותים, פיננסים ומסחר. העיר היא ביתם של ארגונים בינלאומיים רבים, כמו האיחוד האירופי, נאט"ו וה-OECD.

תַרְבּוּת

בריסל היא עיר רב תרבותית, עם אוכלוסייה מגוונת של אנשים מרקעים ותרבויות שונות. העיר היא ביתם של גלריות אמנות, מוזיאונים ותיאטראות רבים, כמו גם מסעדות וברים רבים.

הוֹבָלָה

בריסל מקושרת היטב לשאר חלקי בלגיה ואירופה, עם רשת נרחבת של כבישים, מסילות רכבת ושדות תעופה. העיר מוגשת על ידי שני שדות תעופה בינלאומיים, שדה התעופה בריסל ונמל התעופה בריסל דרום שרלרואה.

נקודות העניין

בריסל היא ביתם של אטרקציות תיירותיות רבות, כמו הגראנד פלאס, האטומיום, הארמון המלכותי, ה-Manneken Pis וקתדרלת סנט מיכאל וסנט גודולה.

למד עוד

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן