דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת פולינזיה הצרפתית?

היכן ממוקמת פולינזיה הצרפתית?

היכן ממוקמת פולינזיה הצרפתית?

מהי פולינזיה הצרפתית?

פולינזיה הצרפתית היא קבוצה של 118 איים ואטולים הפרוסים על פני חמישה ארכיפלגים בדרום האוקיינוס השקט. זוהי קולקטיביות של צרפת מעבר לים, ובירתה היא Papeete, הממוקמת באי טהיטי. בפולינזיה הצרפתית יש אוכלוסייה של למעלה מ-270,000 איש, והענפים העיקריים שלה הם תיירות ודיג.

היכן ממוקמת פולינזיה הצרפתית?

פולינזיה הצרפתית ממוקמת בדרום האוקיינוס השקט, כשני שליש מהדרך מדרום אמריקה לאוסטרליה. הוא שוכן ממזרח לקו התאריכים הבינלאומי ולרפובליקה של קיריבטי, ומדרום לקו המשווה. פולינזיה הצרפתית מורכבת מחמישה ארכיפלגים, שהם איי החברה, ארכיפלג טומוטו, איי גמבייר, איי מרקיז ואיי אוסטרל.

גיאוגרפיה של פולינזיה הצרפתית

איי פולינזיה הצרפתית פרוסים על פני שטח של יותר מ-2,000,000 קמ"ר, ושטח היבשה הכולל הוא כ-4,167 קמ"ר. הנקודה הגבוהה ביותר בפולינזיה הצרפתית היא מונט אורונה (Mont Orohena), שגובהו 2,241 מטר מעל פני הים. האקלים בפולינזיה הצרפתית הוא טרופי, עם טמפרטורות חמות כל השנה.

איי החברה

איי החברה הם הארכיפלג המאוכלס ביותר בפולינזיה הצרפתית, והם מורכבים מהאיים טהיטי, מוראה, הואהינה, ראיאטה, טהא, בורה בורה, מאופיטי ומאיאו. האי טהיטי הוא האי המאוכלס ביותר בפולינזיה הצרפתית, והוא ביתה של עיר הבירה Papeete.

ארכיפלג טומוטו

ארכיפלג Tuamotu הוא הארכיפלג הגדול ביותר בפולינזיה הצרפתית, והוא מורכב מ-77 אטולים ואיי אלמוגים. הוא ממוקם ממזרח לאיי החברה, והוא ביתם של האטולים רנגירה, פקאראווה ומאניהי. ארכיפלג Tuamotu ידוע בחופים הבתוליים שלו ובאתרי הצלילה והשנירקול המצוינים שלו.

איי גמבייר

איי גמבייר ממוקמים מדרום מזרח לארכיפלג טומוטו, והם מורכבים מחמישה איים. איי גמבייר ידועים בצמחייה השופעת שלהם, והם הם ביתם של הר הגעש הפעיל היחיד בפולינזיה הצרפתית, הר מנגארבה.

איי מרקיז

איי מרקיז ממוקמים מצפון מזרח לארכיפלג טומוטו, והם מורכבים מתשעה איים. איי מרקיז ידועים בנופים המחוספסים שלהם ובתרבות הפולינזית המסורתית שלהם.

איי אוסטרל

איי אוסטרל ממוקמים מדרום מזרח לארכיפלג טומוטו, והם מורכבים מחמישה איים. איי אוסטרל ידועים בצמחייה העבותה ובתרבות הפולינזית המסורתית שלהם.

סיכום

פולינזיה הצרפתית ממוקמת בדרום האוקיינוס השקט, והיא מורכבת מ-118 איים ואטולים הפרוסים על פני חמישה ארכיפלגים. זוהי קולקטיביות של צרפת מעבר לים, ובירתה היא Papeete, הממוקמת באי טהיטי. בפולינזיה הצרפתית יש אוכלוסייה של למעלה מ-270,000 איש, והענפים העיקריים שלה הם תיירות ודיג. למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן