דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת בריטניה?

היכן ממוקמת בריטניה?

היכן ממוקמת בריטניה?

היכן ממוקמת בריטניה?

בריטניה ממוקמת בפינה הצפון מערבית של אירופה, והיא מורכבת מאנגליה, סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד. היא גובלת באוקיינוס האטלנטי, הים הצפוני והים האירי.

בריטניה חברה באיחוד האירופי, אך אינה חלק מאזור שנגן. בריטניה היא גם חברה בחבר העמים, שהוא איגוד של 54 מדינות עצמאיות, רובן מושבות בריטיות לשעבר.

השכנים של בריטניה

בריטניה גובלת ברפובליקה של אירלנד במערב, והיא מוקפת בים הצפוני, בתעלת למאנש ובאוקיינוס האטלנטי. במזרח, בריטניה גובלת בהולנד, בלגיה וצרפת. בצפון, בריטניה גובלת בסקוטלנד, ובדרום, בתעלת למאנש.

האקלים של בריטניה

בבריטניה יש אקלים ממוזג, עם חורפים מתונים וקיץ קריר. גשם נפוץ לאורך כל השנה, ושלג נדיר בדרום הארץ, אך נפוץ יותר בצפון. בריטניה נתונה גם לרוחות חזקות, במיוחד בחודשי החורף.

אוכלוסיית בריטניה

בבריטניה יש אוכלוסייה של למעלה מ-66 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה-21 המאוכלסת בעולם. רוב האוכלוסייה מרוכזת באנגליה, כאשר סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד מהווים את שאר האוכלוסייה.

כלכלת בריטניה

לבריטניה יש כלכלה מפותחת מאוד, והיא אחת הכלכלות הגדולות בעולם. היא חברה ב-G7, והיא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, אחרי ארצות הברית, סין, יפן וגרמניה.

התרבות של בריטניה

בבריטניה יש תרבות עשירה ומגוונת, עם השפעות ממדינות ותרבויות רבות ושונות. בריטניה היא ביתם של מגוון שפות, דתות ומנהגים, והיא ידועה באמנות, בספרות, במוזיקה ובמטבח שלה.

למידע נוסף על בריטניה

  • למידע נוסף על ההיסטוריה של בריטניה כאן .
  • למד עוד על התרבות של בריטניה כאן .
  • למידע נוסף על כלכלת בריטניה כאן .
  • צפה בסרטונים על בריטניה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן