דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אירלנד?

היכן ממוקמת אירלנד?

היכן ממוקמת אירלנד?

היכן ממוקמת אירלנד?

אירלנד הוא אי בצפון האוקיינוס האטלנטי

אירלנד הוא אי השוכן בצפון האוקיינוס האטלנטי, ממערב לבריטניה הגדולה. האי מחולק לשתי ישויות פוליטיות מובחנות: הרפובליקה של אירלנד, המכסה חמש שישיות מהאי, וצפון אירלנד, שהיא חלק מהממלכה המאוחדת. הרפובליקה של אירלנד הוא האי השני בגודלו של האיים הבריטיים, השלישי בגודלו באירופה וה-20 בגודלו על פני כדור הארץ.

נושאים קשורים:

 

הגיאוגרפיה של אירלנד

אירלנד מוקפת במאות איים ואיונים. הגיאוגרפיה של האי כוללת הרים נמוכים יחסית המקיפים מישור מרכזי, עם כמה נהרות ניתנים לשיט המשתרעים פנימה. באי יש צמחייה עבותה, תוצר של האקלים המתון שלו ושל גשמים תכופים. הצמחייה העבותה של האי והאקלים המתון יחסית הפכו אותו ליעד פופולרי לתיירים.

האקלים של אירלנד

האקלים של אירלנד הוא ימי מתון ומתון. המדינה חווה חורפים מתונים וקיץ קריר. הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 5°C (41°F) בינואר ל-17°C (63°F) ביולי. גשם נפוץ לאורך כל השנה, כאשר החודשים הרטובים ביותר הם אוקטובר עד דצמבר.

אוכלוסיית אירלנד

אוכלוסיית אירלנד מוערכת בכ-4.9 מיליון איש. רוב האוכלוסייה מתגוררת ברפובליקה של אירלנד, ושאר האוכלוסייה מתגוררת בצפון אירלנד. אוכלוסיית אירלנד היא ברובה אירית, עם מיעוט קטן של עדות אחרות.

כלכלת אירלנד

כלכלת אירלנד מבוססת במידה רבה על שירותים, כאשר התיירות והחקלאות הם שני המגזרים העיקריים. למדינה יש כלכלה מודרנית ומפותחת והיא חברה באיחוד האירופי. הכלכלה חוותה צמיחה מהירה בשנים האחרונות, כאשר המדינה הפכה לאחת העשירות באירופה.

תרבות אירלנד

התרבות של אירלנד היא שילוב של תרבות גאלית מסורתית והשפעות מודרניות יותר. מוזיקה, ספרות ואמנות אירית פופולריות בכל העולם. המדינה ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה, כאשר פאבים ומוזיקה חיה הם אטרקציות פופולריות.

היסטוריה של אירלנד

ההיסטוריה של אירלנד מתוארכת לתקופת האבן, כאשר היישוב האנושי הידוע הראשון התרחש באלף ה-10 לפני הספירה. האי היה מאוכלס על ידי קבוצות שונות לאורך ההיסטוריה שלו, כאשר הקלטים הגיעו במאה ה-6 לפני הספירה. האי נפל לאחר מכן על ידי הוויקינגים והנורמנים, לפני שהפך לחלק מהממלכה המאוחדת במאה ה-18.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן