דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אנטארקטיקה?

היכן ממוקמת אנטארקטיקה?

היכן ממוקמת אנטארקטיקה?

מהי אנטארקטיקה?

אנטארקטיקה היא היבשת הדרומית ביותר

אנטארקטיקה היא היבשת הדרומית ביותר על פני כדור הארץ. הוא ממוקם בחצי הכדור הדרומי, כמעט כולו מדרום לחוג האנטארקטי, והוא מוקף באוקיינוס הדרומי.

היכן ממוקמת אנטארקטיקה?

אנטארקטיקה ממוקמת בחצי הכדור הדרומי

אנטארקטיקה ממוקמת בחצי הכדור הדרומי, עם הקוטב הדרומי במרכזו. הוא גובל באוקיינוס הדרומי, שהוא האוקיינוס הרביעי בגודלו בעולם. היבשת מכוסה ברובה בקרח, כשהעובי הממוצע של יריעת הקרח הוא כ-1.6 ק"מ (1 מייל).

אנטארקטיקה מוקפת באוקיינוס הדרומי

אנטארקטיקה מוקפת באוקיינוס הדרומי, שהוא האוקיינוס הרביעי בגודלו בעולם. האוקיינוס קר מאוד והוא ביתם של מינים רבים של חיים ימיים, כמו פינגווינים, כלבי ים, לווייתנים ויצורי ים אחרים. באוקיינוס יש גם מספר איים שהם חלק מהיבשת.

אנטארקטיקה היא היבשת החמישית בגודלה

אנטארקטיקה היא היבשת החמישית בגודלה בעולם, עם שטח של 14.2 מיליון קמ"ר (5.5 מיליון מייל רבוע). זוהי היבשת הקרה, היבשה והסוערת ביותר, והיא ביתם של כמה מתנאי מזג האוויר הקיצוניים ביותר בעולם. זוהי גם היבשת הפחות מאוכלסת, ללא אוכלוסיה אנושית קבועה.

אנטארקטיקה היא ביתם של מינים רבים של חיות בר

אנטארקטיקה היא ביתם של מינים רבים של חיות בר, כולל פינגווינים, כלבי ים, לווייתנים ויצורי ים אחרים. היבשת היא גם בית למגוון של צמחים, כמו טחבים, חזזיות ואצות. מעטפת הקרח האנטארקטית היא ביתם של מערכת אקולוגית ייחודית, הכוללת מינים רבים של דגים, ציפורים ויונקים.

אנטארקטיקה היא יבשת של תנאים קיצוניים

אנטארקטיקה היא יבשת של תנאים קיצוניים, כשהטמפרטורות מגיעות עד ל-89.2 מעלות צלזיוס (-128.6 מעלות צלזיוס). היבשת נתונה גם לרוחות חזקות, שיכולות להגיע למהירויות של עד 200 קמ"ש (124 קמ"ש). היבשת היא גם ביתם של כמה מתנאי מזג האוויר הקיצוניים ביותר בעולם, כמו סופות שלגים וסופות שלגים.

אנטארקטיקה היא יבשת מוגנת

אנטארקטיקה היא יבשת מוגנת, עם מספר אמנות בינלאומיות להגנה על הסביבה. היבשת היא גם ביתם של מספר תחנות מחקר מדעיות, המשמשות לחקר המערכת האקולוגית והאקלים הייחודיים של היבשת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן