דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקם קוש?

היכן ממוקם קוש?

היכן ממוקם קוש?

מה זה קוש?

כוש הייתה ממלכה עתיקה השוכנת בצפון מזרח אפריקה, לאורך נהר הנילוס. זו הייתה אחת התרבויות החזקות והמשפיעות ביותר באזור, ולתרבות ולאמנות שלה הייתה השפעה מתמשכת על האזור. הממלכה נוסדה במאה ה-8 לפנה"ס והתקיימה עד המאה ה-4 לספירה.

היכן ממוקם קוש?

כוש היה ממוקם באזור נוביה, שהוא כיום חלק מסודן ומצרים. הוא היה ממוקם לאורך נהר הנילוס, בין הקטרקט הראשון והשני. הממלכה השתרעה מהקטרקט הראשון בדרום ועד לקטרקט הרביעי בצפון. היא גבלה במצרים בצפון ובים סוף במזרח.

היסטוריה של כוש

מאמינים כי כוש נוסדה על ידי הקושיטים, עם ממוצא אפריקאי. הממלכה הייתה כוח רב עוצמה ומשפיע באזור, ומאמינים שהיא הייתה הציוויליזציה הגדולה הראשונה באזור. הממלכה נשלטה על ידי שורה של מלכים, והיא הייתה מרכז מסחר מרכזי. זה היה גם מרכז מרכזי של תרבות, אמנות ודת.

כוש ומצרים

כוש היה שותף סחר חשוב של מצרים, ושתי הממלכות ניהלו קשר הדוק. המצרים התייחסו לכוש כ"ארץ הקשת", בגלל הקשתים שלה. לשתי הממלכות הייתה ברית צבאית חזקה, והמצרים השתמשו לעתים קרובות בכוחות קושיים במלחמותיהם. שתי הממלכות היו קשורות גם הן במסחר, וכוש היה מקור עיקרי לזהב ולסחורות אחרות עבור המצרים.

ירידה של קוש

כוש החל לרדת במאה ה-4 לספירה, ועד המאה ה-5 לספירה היא נקלטה במידה רבה בממלכת אקסום. הממלכה הוחלפה בסופו של דבר בממלכת מקוריה, שהייתה הממלכה הנוצרית הראשונה באזור. ממלכת כוש נשכחה בסופו של דבר, עד שהתגלתה מחדש במאה ה-19.

למידע נוסף על Kush

כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה והתרבות של קוש, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן