דף הבית » איפה נמצאת » איפה נמצאת קייב?

איפה נמצאת קייב?

איפה נמצאת קייב?

מה זה קייב?

קייב היא בירת אוקראינה והעיר הגדולה במדינה. הוא ממוקם על נהר הדנייפר בחלק הצפון-מרכזי של המדינה. קייב היא מרכז תעשייתי, מדעי, חינוכי ותרבותי חשוב של מזרח אירופה. הוא ביתם של תעשיות היי-טק רבות, מוסדות להשכלה גבוהה וציוני דרך היסטוריים מפורסמים בעולם.

איפה נמצאת קייב ממוקמת?

קייב ממוקמת בחלק הצפוני-מרכזי של אוקראינה, על שתי גדות נהר הדנייפר. זוהי העיר הגדולה ביותר במדינה והיא המרכז האדמיניסטרטיבי, הכלכלי והתרבותי של אוקראינה. קייב ממוקמת כ-500 ק"מ (310 מייל) דרומית לגבול בלארוס, וכ-800 ק"מ (500 מייל) מערבית לגבול רוסיה.

ההיסטוריה של קייב

קייב היא אחת הערים העתיקות ביותר במזרח אירופה, עם היסטוריה שתחילתה במאה ה-5. זו הייתה בירת קייבאן רוס, מדינה מזרח סלאבית מימי הביניים. קייב נהרסה על ידי המונגולים בשנת 1240 והייתה מאוחר יותר חלק מהדוכסות הגדולה של ליטא ומחבר העמים הפולני-ליטאי. במאה ה-18 היא הפכה לחלק מהאימפריה הרוסית והייתה מרכז התחייה הלאומית האוקראינית במאה ה-19.

התקופה הסובייטית

בתחילת המאה ה-20 הייתה קייב בירת אוקראינה הסובייטית. במהלך התקופה הסובייטית עברה העיר תיעוש מהיר וגידול אוכלוסיה. בשנות ה-30 היא הייתה העיר השלישית בגודלה בברית המועצות, אחרי מוסקבה ולנינגרד (כיום סנט פטרבורג).

עצמאות

ב-1991 הכריזה אוקראינה על עצמאותה מברית המועצות. קייב נותרה בירת אוקראינה העצמאית ומאז הפכה למרכז מרכזי של פוליטיקה, עסקים ותרבות באזור. בשנת 2008 היא אירחה את האירוויזיון ובשנת 2017 היא הייתה העיר המארחת של האירוויזיון 2017.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן