דף הבית » איפה נמצאת » איפה נמצאת מצרים?

איפה נמצאת מצרים?

איפה נמצאת מצרים?

מיקומה של מצרים

מצרים ממוקמת בפינה הצפון מזרחית של אפריקה. היא גובלת בים התיכון בצפון, ברצועת עזה ובישראל בצפון מזרח, בים האדום במזרח, בסודן בדרום ובלוב במערב. מצרים נחשבת לחלק מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה כאחד.

הגיאוגרפיה של מצרים

מצרים היא ארץ מדברית ברובה, כאשר רוב האוכלוסייה מתגוררת לאורך גדות נהר הנילוס. הנילוס הוא הנהר הארוך ביותר בעולם והוא נשמת אפה של מצרים, המספק מים לשתייה, השקיה ותחבורה. במדינה נמצאים מספר רכסי הרים, ביניהם חצי האי סיני, והמדבר הגדול בעולם, מדבר סהרה.

היסטוריה של מצרים

למצרים היסטוריה ארוכה ועשירה, עוד מימי המצרים הקדמונים. המדינה הייתה פעם מרכזה של אימפריה חזקה והייתה ביתם של כמה מהציוויליזציות המתקדמות בעולם. מצרים נכבשה על ידי הרומאים בשנת 30 לפני הספירה ולאחר מכן הפכה לחלק מהאימפריה העות'מאנית. בשנת 1922 קיבלה מצרים את עצמאותה מהבריטים וכיום היא רפובליקה מודרנית.

מצרים העתיקה

מצרים העתיקה הייתה אחת התרבויות המתקדמות בעולם. זה היה ביתם של הפרעונים הגדולים, שבנו את הפירמידות ומונומנטים גדולים אחרים. המצרים הקדמונים היו אחראים גם להתקדמות במתמטיקה, אסטרונומיה ורפואה.

מצרים המודרנית

כיום, מצרים היא רפובליקה מודרנית ושחקנית מרכזית במזרח התיכון. יש בה אוכלוסייה של למעלה מ-95 מיליון איש והיא יעד תיירותי מרכזי. המדינה היא ביתם של כמה מהאנדרטאות העתיקות בעולם, כולל הפירמידות הגדולות של גיזה ועמק המלכים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן