דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת עזה?

היכן ממוקמת עזה?

היכן ממוקמת עזה?

מה זה עזה?

עזה היא שטח פלסטיני השוכן בחוף המזרחי של הים התיכון. היא גובלת עם ישראל מצפון וממזרח, מצרים מדרום ורצועת עזה ממערב. אוכלוסיית עזה מוערכת בכ-1.9 מיליון בני אדם, מה שהופך אותה לאחד האזורים הצפופים ביותר בעולם.

נושאים קשורים:

 

היכן ממוקמת עזה?

עזה שוכנת בחופו המזרחי של הים התיכון, בין מדינות ישראל ומצרים. היא גובלת ברצועת עזה במערב, ישראל בצפון ובמזרח ובמצרים בדרום. שטחה הכולל של עזה מוערך בכ-360 קמ”ר, מה שהופך אותה לאחד השטחים הקטנים בעולם.

הגיאוגרפיה של עזה

עזה היא אזור חוף שרובו מישורי ונמוך. היא מחולקת לשלושה אזורים נפרדים: רצועת עזה, חלקה הצפוני של רצועת עזה וחלקה הדרומי של רצועת עזה. האקלים של עזה צחיח ברובו, עם קיץ חם וחורף מתון. כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא בסביבות 250 מילימטרים, כאשר רוב המשקעים מתרחשים בחודשי החורף.

היסטוריה של עזה

לעזה היסטוריה ארוכה ומורכבת, עוד מימי קדם. היא נכבשה על ידי תרבויות שונות, כולל המצרים, האשורים, הבבלים, הפרסים, היוונים, הרומאים, הביזנטים, הערבים והעות’מאנים. במאה ה-20 היא נכבשה על ידי הבריטים, ולאחר מכן על ידי ישראל בשנת 1967. בשנת 2005 נסוגה ישראל מרצועת עזה, אך היא נותרה בשליטה ישראלית.

כלכלת עזה

כלכלת עזה תלויה במידה רבה בכלכלה הישראלית, שכן היא תלויה במידה רבה ביבוא מישראל. כלכלת עזה מבוססת ברובה על חקלאות, דיג ותעשיות אחרות בקנה מידה קטן. שיעור האבטלה בעזה מוערך בכ-40%, ושיעור העוני מוערך בכ-70%.

H3 כותרות

מהי אוכלוסיית עזה?

מהו האקלים של עזה?

מהי הגיאוגרפיה של עזה?

מהי ההיסטוריה של עזה?

מהי כלכלת עזה?

מה המצב הפוליטי בעזה?

מהי תרבות עזה?

מהן הערים הגדולות בעזה?

מהי התשתית של עזה?

מהן התעשיות העיקריות בעזה?

מהי מערכת החינוך בעזה?

מהי מערכת הבריאות בעזה?

מהי מערכת התחבורה בעזה?

מהי תעשיית התיירות בעזה?

מהם האתגרים העיקריים העומדים בפני עזה?

מה העתיד של עזה?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן