דף הבית » איפה נמצאת » איפה מונרוביה ממוקמת?

איפה מונרוביה ממוקמת?

איפה מונרוביה ממוקמת?

איפה מונרוביה ממוקמת?

מונרוביה היא בירת ליבריה, מדינה קטנה במערב אפריקה. הוא ממוקם על חוף האוקיינוס האטלנטי, ממש צפונית לקו המשווה. העיר ממוקמת על נהר המסורדו, שהוא אחד מיובליו העיקריים של נהר הניגר. מונרוביה היא עיר נמל מרכזית ומרכז למסחר ומסחר באזור.

היסטוריה של מונרוביה

מונרוביה נוסדה בשנת 1822 על ידי אגודת הקולוניזציה האמריקאית, קבוצה של עבדים אמריקאים לשעבר שרצו להקים מושבה באפריקה. העיר נקראה על שם ג'יימס מונרו, הנשיא החמישי של ארצות הברית. מונרוביה הפכה במהירות לעיר נמל מרכזית, ובתחילת שנות ה-1900 היא הייתה העיר הגדולה ביותר בליבריה.

כלכלת מונרוביה

מונרוביה היא המרכז הכלכלי של ליבריה, והנמל שלה הוא שער הכניסה הראשי של המדינה לעולם. העיר היא ביתם של מספר תעשיות, כולל עיבוד מזון, עץ וגומי. זהו גם מרכז מסחר מרכזי ליהלומים, זהב ומינרלים אחרים.

תרבות מונרוביה

מונרוביה היא עיר תוססת ומגוונת, עם שילוב של השפעות אפריקאיות, אירופאיות ואמריקאיות. בעיר נמצאים מספר מוזיאונים, גלריות ומוסדות תרבות נוספים. ישנם גם מספר פסטיבלים שנתיים, ביניהם פסטיבל המוזיקה של מונרוביה וקרנבל מונרוביה.

הגיאוגרפיה של מונרוביה

מונרוביה ממוקמת על חצי אי, מוקפת באוקיינוס האטלנטי ממערב ובנהר מסורדו ממזרח. העיר מחולקת לשלושה מחוזות נפרדים: העיר העתיקה, אזור מרכז העיר והעיר החדשה. לעיר אקלים טרופי, עם קיץ חם ולח וחורף מתון.

תחבורה במונרוביה

מונרוביה משרת את נמל התעופה הבינלאומי רוברטס, שנמצא ממש מחוץ לעיר. בעיר יש גם מספר שירותי אוטובוסים ומוניות, כמו גם שירות מעבורות לאיים הסמוכים. העיר מחוברת לשאר ליבריה ברשת של כבישים וכבישים מהירים.

דברים שכדאי לעשות במונרוביה

מונרוביה היא מקום נהדר לחקור, עם מספר אטרקציות ופעילויות ליהנות. אטרקציות פופולריות כוללות את המוזיאון הלאומי של ליבריה, גן החיות של מונרוביה וחוף מונרוביה. יש בעיר גם מספר חופים ופארקים, כמו גם מספר מסעדות וברים.

למידע נוסף על מונרוביה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן