דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ליבריה?

היכן ממוקמת ליבריה?

היכן ממוקמת ליבריה?

היכן ממוקמת ליבריה?

ליבריה היא מדינה מערב אפריקאית השוכנת על החוף האטלנטי. היא גובלת בסיירה לאון בצפון מערב, בגינאה בצפון ובחוף השנהב במזרח. הבירה והעיר הגדולה ביותר היא מונרוביה, השוכנת באזור החוף מסורדו.

גֵאוֹגרַפיָה

ליבריה היא מדינה קטנה, המשתרעת על שטח של 111,369 קמ"ר (43,000 מייל רבוע). זוהי המדינה השנייה בגודלה באפריקה, אחרי איי סיישל. השטח ברובו שטוח עד מישורים מתגלגלים, עם כמה גבעות והרים בצפון מזרח ובדרום מזרח. הנקודה הגבוהה ביותר היא הר ווטבה בגובה 1,440 מטר (4,724 רגל). האקלים הוא טרופי, עם עונה גשומה ממאי עד אוקטובר, ועונה יבשה מנובמבר עד אפריל.

אוּכְלוֹסִיָה

בליבריה יש אוכלוסייה של 4.8 מיליון איש (אומדן 2019). האוכלוסייה מורכבת בעיקר מ-16 קבוצות אתניות, שהגדולות שבהן הן קפלה, באסה, ג'יו, קרו, מנו וגולה. אנגלית היא השפה הרשמית, אבל יש יותר מ-20 שפות ילידים המדוברות במדינה.

כַּלְכָּלָה

כלכלת ליבריה תלויה במידה רבה בייצוא של משאבי טבע, כגון גומי, עץ ועפרות ברזל. החקלאות היא גם תורם מרכזי לכלכלה, כאשר קפה, קקאו, אורז ושמן דקלים הם הגידולים העיקריים. למדינה יש גם מגזר תיירות צומח, כאשר החופים ויער הגשם שלה הם אטרקציות פופולריות.

מֶמְשָׁלָה

ליבריה היא רפובליקה חוקתית נשיאותית אחידה. הנשיא הוא גם ראש המדינה וגם ראש הממשלה, והוא נבחר בהצבעה עממית לכהונה של שש שנים. בית המחוקקים החד-אמרי מורכב מבית הנבחרים, עם 73 חברים שנבחרו בהצבעה עממית לכהונה של שש שנים.

הִיסטוֹרִיָה

ליבריה נוסדה בשנת 1822 על ידי עבדים אפרו-אמריקאים משוחררים מארצות הברית. זוהי הרפובליקה העתיקה ביותר באפריקה, והמדינה האפריקאית היחידה עם היסטוריה של קולוניזציה על ידי אפרו-אמריקאים. המדינה הייתה מדינה חד-מפלגתית מ-1980 עד 1990, כאשר פרצה מלחמת אזרחים, שהובילה להפלת הממשלה. הסכם שלום נחתם ב-2003, ומאז המדינה נבנית מחדש.

תַרְבּוּת

לליבריה תרבות עשירה ומגוונת, עם השפעות ממסורות אפריקאיות ואמריקאיות כאחד. מוזיקה, ריקוד וסיפור הם היבטים חשובים של התרבות, ועדיין מתרגלים טקסים מסורתיים. המטבח של ליבריה הוא גם ייחודי, עם מאכלים כמו תבשיל עלי קסאווה ופופו פופולריים.

עובדות

  • ליבריה היא המדינה האפריקאית היחידה שנוסדה על ידי עבדים אפרו-אמריקאים משוחררים.
  • השפה הרשמית של ליבריה היא אנגלית.
  • המטבע של ליבריה הוא הדולר הליברי.
  • עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של ליבריה היא מונרוביה.
  • אוכלוסיית ליבריה מונה 4.8 מיליון (אומדן 2019).

למידע נוסף על ליבריה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן