דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבדיקה סרולוגית?

איך קוראים לבדיקה סרולוגית?

איך קוראים לבדיקה סרולוגית?

מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית, המכונה גם בדיקת נוגדנים, היא בדיקת מעבדה המשמשת לגילוי נוכחות של נוגדנים בדם. נוגדנים הם חלבונים המיוצרים על ידי מערכת החיסון של הגוף בתגובה לחומר זר, כמו וירוס או חיידק. הבדיקה משמשת לאבחון זיהומים, זיהוי אלרגיות וגילוי מחלות אוטואימוניות.

איך עובדת בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית פועלת על ידי זיהוי נוכחות של נוגדנים בדם. הבדיקה כוללת נטילת דגימה מדם המטופל ולאחר מכן בדיקת נוכחותם של נוגדנים. בהתאם לסוג הבדיקה, הנוגדנים עשויים להתגלות במגוון שיטות, לרבות בדיקת ספיגה חיסונית מקושרת אנזים (ELISA), immunofluorescence ו-Western blot.

אליסה

ELISA היא השיטה הנפוצה ביותר לאיתור נוגדנים. בשיטה זו הדגימה מטופלת באנטיגן, שהוא חומר הגורם לייצור נוגדנים. האנטיגן נקשר לנוגדנים בדגימה, אשר לאחר מכן ניתן לזהות באמצעות תגובה קולורימטרית.

אימונופלואורסצנטי

אימונופלואורסצנטי היא שיטה המשמשת לאיתור נוגדנים בדגימה. בשיטה זו הדגימה מטופלת בצבע פלואורסצנטי, הנקשר לנוגדנים שבדגימה. לאחר מכן הדגימה נבדקת תחת מיקרוסקופ כדי לזהות את נוכחות הנוגדנים.

כתם מערבי

Western blot היא שיטה המשמשת לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדגימה. בשיטה זו הדגימה מטופלת בחלבון, הנקשר לנוגדנים שבדגימה. לאחר מכן הדגימה נבדקת תחת מיקרוסקופ כדי לזהות את נוכחות הנוגדנים.

מדוע בדיקה סרולוגית חשובה?

בדיקות סרולוגיות חשובות מכיוון שהן יכולות לשמש לאבחון זיהומים, זיהוי אלרגיות וגילוי מחלות אוטואימוניות. לדוגמה, בדיקות סרולוגיות יכולות לשמש לאבחון HIV, הפטיטיס ומחלות זיהומיות אחרות. הם יכולים לשמש גם לזיהוי אלרגיות, כגון אלרגיות למזון, ולאיתור מחלות אוטואימוניות, כגון זאבת ודלקת מפרקים שגרונית. בנוסף, ניתן להשתמש בבדיקות סרולוגיות לניטור יעילות הטיפולים בזיהומים ומחלות אוטואימוניות. לדוגמה, ניתן להשתמש בבדיקות סרולוגיות לניטור היעילות של טיפולים אנטי-ויראליים ל-HIV והפטיטיס.

סיכום

בדיקה סרולוגית היא בדיקת מעבדה המשמשת לגילוי נוכחות של נוגדנים בדם. הבדיקה משמשת לאבחון זיהומים, זיהוי אלרגיות וגילוי מחלות אוטואימוניות. בדיקות סרולוגיות חשובות מכיוון שהן יכולות לשמש לאבחון זיהומים, זיהוי אלרגיות וגילוי מחלות אוטואימוניות. הם יכולים לשמש גם לניטור יעילות הטיפולים בזיהומים ומחלות אוטואימוניות. למידע נוסף על בדיקות סרולוגיות, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן