דף הבית » איך קוראים » איך נקראת בדיקה סרולוגית לקורונה?

איך נקראת בדיקה סרולוגית לקורונה?

איך נקראת בדיקה סרולוגית לקורונה?

מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית היא הליך מעבדתי המודד את נוכחות וכמות הנוגדנים בדמו של אדם. נוגדנים הם חלבונים המיוצרים על ידי מערכת החיסון כדי להדוף חומרים זרים כגון חיידקים ווירוסים. הבדיקה משמשת לאיתור נוכחות של נוגדנים ספציפיים המעידים על אדם שנחשף לווירוס או לחיידק מסוים.

מהי בדיקה סרולוגית לקורונה?

בדיקה סרולוגית לקורונה היא הליך מעבדתי המודד את הנוכחות והכמות של נוגדנים בדם של אדם הספציפיים לנגיף הקורונה החדש (SARS-CoV-2). בדיקה זו משמשת כדי לקבוע אם אדם נחשף לנגיף ופיתח תגובה חיסונית.

למה משמשת הבדיקה הסרולוגית?

הבדיקה הסרולוגית לקורונה משמשת לאיתור נוכחות של נוגדנים בדמו של אדם המעידים על חשיפת הנגיף. ניתן להשתמש בבדיקה זו כדי לזהות אנשים שנחשפו לנגיף ועשויים לפתח חסינות, גם אם מעולם לא פיתחו תסמינים.

כיצד פועלת הבדיקה הסרולוגית?

הבדיקה הסרולוגית לקורונה פועלת על ידי מדידת נוכחות של נוגדנים בדמו של אדם. הבדיקה משתמשת בדגימת דם, שלאחר מכן נבדקת עבור נוכחות של נוגדנים ספציפיים לנגיף הקורונה החדש. אם הנוגדנים קיימים, זה מצביע על כך שהאדם נחשף לנגיף ופיתח תגובה חיסונית.

מה ההבדל בין בדיקה סרולוגית לבדיקת PCR?

הבדיקה הסרולוגית ובדיקת ה-PCR הן שני סוגים שונים של בדיקות המשמשות לגילוי נגיף הקורונה החדש. הבדיקה הסרולוגית משמשת לאיתור נוכחות של נוגדנים בדמו של אדם, בעוד שבדיקת ה-PCR משמשת לגילוי נוכחות הנגיף עצמו.

מה הדיוק של הבדיקה הסרולוגית?

הדיוק של הבדיקה הסרולוגית לקורונה משתנה בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ומועד ביצוע הבדיקה. בדרך כלל, הבדיקה מדויקת ביותר כאשר היא מבוצעת לפחות שבועיים לאחר שאדם נחשף לנגיף.

מִבְחָן מַטָרָה דיוק
בדיקה סרולוגית מזהה נוגדנים בדם הכי מדויק שבועיים לאחר החשיפה
בדיקת PCR מזהה וירוס בעצמו הכי מדויק תוך 3-5 ימים מהחשיפה

סיכום

הבדיקה הסרולוגית לקורונה היא הליך מעבדתי המודד את נוכחות וכמות הנוגדנים בדם של אדם הספציפיים לנגיף הקורונה החדש. בדיקה זו משמשת לאיתור נוכחות של נוגדנים המעידים על אדם שנחשף לנגיף ופיתח תגובה חיסונית. דיוק הבדיקה משתנה בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ולמועד ביצוע הבדיקה.

למד עוד

  • צפה בסרטון זה כדי ללמוד עוד על בדיקות סרולוגיות לקורונה.
  • בקר באתר CDC למידע נוסף על בדיקות סרולוגיות לקורונה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן