דף הבית » איך קוראים » איך נקראת בדיקה סרולוגית?

איך נקראת בדיקה סרולוגית?

איך נקראת בדיקה סרולוגית?

מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית היא בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור נוגדנים בדם. הוא משמש בדרך כלל לאבחון זיהומים ומחלות אחרות, כגון סרטן והפרעות אוטואימוניות. הבדיקה כוללת נטילת דגימת דם וניתוחה לאיתור נוכחות של נוגדנים ספציפיים.

איך עובדת בדיקה סרולוגית?

כאשר אדם נחשף לנגיף או גורם זיהומי אחר, הגוף שלו מייצר נוגדנים כדי להדוף אותו. ניתן לזהות נוגדנים אלו בדם על ידי בדיקה סרולוגית. הבדיקה מחפשת נוכחות של נוגדנים ספציפיים הקשורים לזיהום או מחלה מסוימת. אם הנוגדנים קיימים, זה מצביע על כך שהאדם נחשף לנגיף או לגורם זיהומי אחר.

לשם מה ניתן להשתמש בבדיקה סרולוגית?

בדיקות סרולוגיות משמשות בדרך כלל לאבחון זיהומים כגון HIV, הפטיטיס ומחלות מין אחרות. הם יכולים לשמש גם לאבחון הפרעות אוטואימוניות, כגון זאבת ודלקת מפרקים שגרונית. בדיקות סרולוגיות יכולות לשמש גם כדי לסנן סוגים מסוימים של סרטן, כגון סרטן הערמונית וסרטן השחלות.

היתרונות של בדיקות סרולוגיות

בדיקות סרולוגיות הן פשוטות יחסית ולא יקרות לביצוע. הם גם מאוד מדויקים ויכולים לזהות אפילו כמויות קטנות של נוגדנים בדם. בנוסף, הם אינם פולשניים וניתנים לביצוע במהירות ובקלות.

חסרונות של בדיקות סרולוגיות

אחד החסרונות העיקריים של בדיקות סרולוגיות הוא שהן יכולות לזהות רק נוגדנים, לא את הנגיף או גורם זיהומי אחר עצמו. משמעות הדבר היא כי ייתכן שהבדיקה לא תוכל לזהות זיהום עד לאחר שהאדם כבר פיתח תסמינים. בנוסף, ייתכן שהבדיקה לא תוכל לזהות נוגדנים אם האדם נחשף לאחרונה לנגיף או לגורם זיהומי אחר.

סיכום

בדיקה סרולוגית היא בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור נוגדנים בדם. הוא משמש בדרך כלל לאבחון זיהומים ומחלות אחרות, כגון סרטן והפרעות אוטואימוניות. הבדיקה פשוטה יחסית וזולה לביצוע, ויכולה לזהות אפילו כמויות קטנות של נוגדנים בדם. עם זאת, הוא יכול לזהות רק נוגדנים, לא את הנגיף או גורם זיהומי אחר עצמו, וייתכן שלא יוכל לזהות זיהום עד לאחר שהאדם כבר פיתח תסמינים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן