דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבדיקות נוגדנים לצהבת?

איך קוראים לבדיקות נוגדנים לצהבת?

איך קוראים לבדיקות נוגדנים לצהבת?

מהי צהבת?

צהבת היא מצב בו העור והעיניים הופכים צהובים עקב הצטברות בילירובין בדם. זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של מצבים, כולל מחלת כבד, אבני מרה וזיהומים. צהבת יכולה להיגרם גם על ידי תרופות מסוימות או על ידי תגובה לעירוי דם.

מהן בדיקות נוגדנים לצהבת?

בדיקות נוגדנים לצהבת משמשות לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקות אלו יכולות לסייע באבחון הגורם לצהבת ולסייע בקביעת מהלך הטיפול הטוב ביותר. ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות נוגדנים לצהבת, כולל:

בדיקת אנטיגלובולין ישירה (DAT)

בדיקת האנטיגלובולין הישירה (DAT) משמשת לאיתור נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקה זו משמשת בדרך כלל כאשר יש חשד שצהבת נגרמת על ידי הפרעה אוטואימונית או תגובה לעירוי דם.

בדיקת אנטיגלובולין עקיפה (IAT)

בדיקת האנטיגלובולין העקיפה (IAT) משמשת לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקה זו משמשת בדרך כלל כאשר יש חשד שצהבת נגרמת על ידי זיהום או תגובה לתרופה.

Assay Immunosorbent מקושר אנזים (ELISA)

בדיקת האימונוסורבנט המקושרת לאנזימים (ELISA) משמשת לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקה זו משמשת בדרך כלל כאשר יש חשד שצהבת נגרמת על ידי וירוס או תגובה לחיסון.

מבחן הכתם המערבי

בדיקת ה-Western blot משמשת לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקה זו משמשת בדרך כלל כאשר יש חשד שצהבת נגרמת על ידי חיידק או תגובה לרעלן.

מה אומרות לך בדיקות נוגדנים לצהבת?

בדיקות נוגדנים לצהבת יכולות לספק מידע חשוב על הגורם לצהבת. בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, בדיקות אלו יכולות לסייע באבחון הפרעות אוטואימוניות, זיהומים, תגובות לתרופות או חיסונים, תגובות לעירויי דם ותגובות לרעלים. בדיקות אלו יכולות גם לסייע בקביעת מהלך הטיפול הטוב ביותר עבור צהבת.

בדיקות נוגדנים לצהבת: סיכום

מִבְחָן מה זה אומר לך
בדיקת אנטיגלובולין ישירה (DAT) הפרעה אוטואימונית או תגובה לעירוי דם
בדיקת אנטיגלובולין עקיפה (IAT) זיהום או תגובה לתרופות
Assay Immunosorbent מקושר אנזים (ELISA) וירוס או תגובה לחיסון
מבחן הכתם המערבי חיידקים או תגובה לרעלן

בדיקות נוגדנים לצהבת משמשות לזיהוי נוכחות של נוגדנים בדם הקשורים לצהבת. בדיקות אלו יכולות לסייע באבחון הגורם לצהבת ולסייע בקביעת מהלך הטיפול הטוב ביותר. בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, בדיקות אלו יכולות לסייע באבחון הפרעות אוטואימוניות, זיהומים, תגובות לתרופות או חיסונים, תגובות לעירויי דם ותגובות לרעלים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן