דף הבית » איך קוראים » איך קוראים את תוצאות הבדיקה הסרולוגית?

איך קוראים את תוצאות הבדיקה הסרולוגית?

איך קוראים את תוצאות הבדיקה הסרולוגית?

מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית היא בדיקת מעבדה המשמשת לגילוי נוכחות של נוגדנים בדמו של אדם. נוגדנים הם חלבונים המיוצרים על ידי מערכת החיסון של הגוף בתגובה לחומר זר, כמו וירוס או חיידק. על ידי זיהוי נוכחות של נוגדנים אלה, בדיקות סרולוגיות יכולות לסייע באבחון זיהום או מצב רפואי אחר.

סוגי בדיקות סרולוגיות

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות סרולוגיות, כולל:

  • בדיקת אימונוסורבנט מקושרת אנזים (ELISA)
  • כתם מערבי
  • בדיקה אימונוכרומטוגרפית מהירה (RICT)
  • Assay Immunofluorescence (IFA)

פירוש התוצאות של בדיקה סרולוגית

התוצאות של בדיקה סרולוגית מדווחות בדרך כלל כ"חיוביות" או "שליליות". תוצאה חיובית מצביעה על כך שלאדם יש נוגדנים לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק, בעוד שתוצאה שלילית מצביעה על כך שאין לאדם נוגדנים.

תוצאות חיוביות

תוצאה חיובית מצביעה על כך שהאדם נחשף לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק. זה לא בהכרח אומר שהאדם כרגע נגוע או חולה, שכן הנוגדנים עשויים להיות מזיהום קודם. עם זאת, זה מצביע על כך שהאדם נחשף לנגיף או לפתוגן בעבר.

תוצאות שליליות

תוצאה שלילית מצביעה על כך שהאדם לא נחשף לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק. זה לא אומר בהכרח שהאדם אינו נגוע או חולה, שכן ייתכן שהבדיקה לא תהיה רגישה מספיק כדי לזהות את הנוגדנים. ייתכן גם שהאדם נחשף לאחרונה לנגיף או לפתוגן והנוגדנים לא הספיקו להתפתח.

תוצאות חיוביות כוזבות ושליליות כוזבות

תוצאות חיוביות שגויות ושליליות שגויות יכולות להתרחש עם בדיקות סרולוגיות. תוצאה חיובית כוזבת מצביעה על כך שלאדם יש נוגדנים לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק, כאשר הם לא נחשפו בפועל. תוצאה שלילית כוזבת מצביעה על כך שאין לאדם נוגדנים לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק, כאשר הם נחשפו בפועל.

סיכום

בדיקות סרולוגיות משמשות לאיתור נוכחות של נוגדנים בדמו של אדם. התוצאות של בדיקה סרולוגית מדווחות בדרך כלל כ"חיוביות" או "שליליות". תוצאה חיובית מצביעה על כך שהאדם נחשף לנגיף או לפתוגן אחר הנבדק, בעוד שתוצאה שלילית מצביעה על כך שהאדם לא נחשף. תוצאות חיוביות שגויות ושליליות שגויות יכולות להתרחש עם בדיקות סרולוגיות. למידע נוסף על בדיקות סרולוגיות בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן