דף הבית » איך קוראים » מה שמו של נשיא ארצות הברית?

מה שמו של נשיא ארצות הברית?

מה שמו של נשיא ארצות הברית?

מי הוא נשיא ארצות הברית?

נשיא ארצות הברית הוא ראש המדינה וראש הממשלה של ארצות הברית של אמריקה. הנשיא מנהל את הרשות המבצעת של הממשל הפדרלי והוא המפקד העליון של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. הנשיא הנוכחי של ארצות הברית הוא ג’ו ביידן, שהושבע ב-20 בינואר 2021. ביידן הוא הנשיא ה-46 של ארצות הברית והנשיא הוותיק ביותר שנכנס לתפקידו. הוא דמוקרט והיה בעבר סגן נשיא ארצות הברית מ-2009 עד 2017.

נושאים קשורים:

 

רקע של ג’ו ביידן

ג’ו ביידן נולד בסקרנטון, פנסילבניה בשנת 1942. הוא למד באוניברסיטת דלאוור ובאוניברסיטת סירקיוז קולג’ למשפטים. ביידן נבחר לסנאט ב-1972 וכיהן במשך 36 שנים. הוא היה יושב ראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט בשנים 2001 עד 2003 והיה החבר בדירוג מ-2007 עד 2009. בשנת 2008 הפך ביידן לסגן הנשיא ה-47 של ארצות הברית תחת הנשיא ברק אובמה. בתקופתו כסגן נשיא, ביידן היה אחראי על מדיניות החוץ ומדיניות הפנים של ממשל אובמה.

המדיניות וההישגים של ביידן

לג’ו ביידן יש היסטוריה ארוכה של עבודה לשיפור חייהם של האמריקאים. הוא תמך במספר מדיניות שיועיל למעמד הביניים, כולל העלאת שכר המינימום, הרחבת הגישה לשירותי בריאות והגדלת המסים על העשירים. הוא גם היה תומך חזק בהגנה על הסביבה, ופעל להפחתת פליטת גזי חממה ולקידום השימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. ביידן גם היה תומך קולני של זכויות להט”ב, ודגל בחקיקה להגנה על יחידי להט”ק מפני אפליה.

הנשיאות של ביידן

מאז כניסתו לתפקיד, ג’ו ביידן התמקד בטיפול במגיפת הקורונה, בהתמודדות עם שינויי אקלים ושיקום הכלכלה. הוא הציע חבילת גירוי של 1.9 טריליון דולר כדי לעזור לאלו שנפגעו מהמגיפה והציע תוכנית תשתית של 2 טריליון דולר ליצירת מקומות עבודה ובנייה מחדש של התשתית של המדינה. ביידן גם הציע מספר צווים ביצועיים לטיפול בשינויי האקלים, כולל הצטרפות חוזרת להסכם האקלים של פריז וביטול ההיתר של Keystone XL Pipeline. הוא גם הציע מספר רפורמות במערכת ההגירה, כולל מסלול לאזרחות עבור מהגרים חסרי תיעוד.

סיכום

ג’ו ביידן הוא הנשיא ה-46 של ארצות הברית והוא הנשיא המבוגר ביותר שנכנס לתפקידו. יש לו היסטוריה ארוכה של תומכים במדיניות שתועיל למעמד הביניים, והוא התמקד בטיפול במגיפת הקורונה, בהתמודדות עם שינויי אקלים ושיקום הכלכלה מאז שנכנס לתפקיד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן